Canvastavla av Pia

Idag vill jag (Pia) visa en canvas som jag gjort till vårt kök. Kan ni tänka er att den blev i rosa?? Om inte annat så ska man ju försöka utmana sig själv!🙂

På bakgrunden har jag först använt bubbelplast och crackle paint ”Old Paper”, krackeleringen uteblev då canvasduken sög upp all färgen…. men det var ju färgen jag var ute efter. Efter det använde jag gesso ett konstnärsmedium som man behandlar tavlor med för att duken inte ska suga upp all färg. Kletade ut den med en av mina akrylblock och såg till att det inte täckte hela tavlan. Därefter behandlade jag canvasen med Distress ink pad ”Old Paper” så att bakgrunden skulle se sliten ut. Wellpappen och chipboardblommorna är också behandlade på samma sätt.

Ser ni vad stråna är för något? Jo, det är spagetti som jag distressat med ”Fired Brick” (de röda) och ”Walnut Stain” (de bruna). Kommer ni ihåg på 80-talet då man målade makaroner i olika former… jag älskade detta då och även nu!

Sedan dekorerade jag med diverse metall dekosar. Här ett gångjärn från You Do och bradsen hag jag bankat med min textured hammer från Tim Holtz. Här ser man även skillnaden på canvasens struktur i jämförelse med här:

Jag hoppas att du tar fram allt kladd som du har därhemma och gör något kul  med det!

***

3 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Pia, Scrapptorget

3 responses to “Canvastavla av Pia

  1. Superfin canvas..och så jäkla påhittigt av dig att plocka fram spagettin och färga in! Sådana ideér bara tok-älskar jag!

  2. Åh, sån läcker tavla Pia!! Och så fyndigt med spaghettin!

  3. Fantastiskt fin tavla! Så kul ide att scrappa med spagetti!🙂
    Kram/
    Ulrika

Kommentera

