.:Kurrebo antar Yoli´s utmaning:.

Hej, hej…Sophia här!

För några veckor sedan utmanade Yoli, både er läsare och oss i teamet, att med konstnärlighet skapa en tavla. Kleta, kladda, mycket färger och strukturer önskades…

Jag fick en liten stund över i helgen och tanken på Yoli´s utmaning fanns där i bakhuvudet. Sagt och gjort…jag antog hennes utmaning!

Det blev en canvastavla i måtten 30×30 cm..alltså samma format som jag normalt scrappar mina LO´s i. Jag gjorde en djupdykning in i mina skåp och plockade fram mina, alltför sällan använda, akrylfärger. Hittade ingen pensel, men väl en liten skumgummiroller och en skumgummi-stöppel och med dessa i högsta hugg började jag först rolla på tjock svart färg och sen även stöppla på den metallicglänsande röda färgen. 

Jag ville inte ha några direkt skarpa övergångar mellan de olika färgerna, så jag smetade, kletade och blandade om färgerna tills jag var nöjd. (Det här var mitt allra första försök på att scrappa en canvastavla och jag hade väl ingen direkt idé innan hur den skulle se ut, utan jag hittade på varteftersom jag höll på.) Lite mer lyster och glans ville jag ha, så jag mistade tavlan med lite kopparfärgad mist.

Plockade sen fram ett foto på min älskling och rev kanterna rätt hårt innan jag målade dessa med svart akrylfärg.Därefter limmade jag dit fotot på canvasen. 

Men det kändes fortfarande som om jag behövde någon mer färg att lätta upp med. Rotade i gömmorna och hittade ett par blommor som var utstansade ur en ölburk. Embossade de stora först med svart pulver och sen lite slarvigare med ett riktigt fint glimmer embossingpulver i guld.

När jag ändå var i faggorna med embossingpulvret, så slängde jag även på lite slarvigt i nederkanten och en liten bit upp på fotot.  =  )  Inget fin-lir här inte, haha.

Fram med några TH-stämplar…stämplade med svart Staz-On både på fotot och på en del ställen direkt på duken. Sen åkte svarta akrylfärgen fram igen…med hjälp av en blompinne målade/kletade jag dit ett hjärta i ganska tjockt lager med färg. Innan den hade torkat så tryckte jag dit ett fyndat nyckelhål och en charm i form av en nyckel ( den var förresten silverfärgad från början, men med lite guld embossing så blev den bättre. ) Blompinnen avände jag även till att kleta ut svarta ”klickar” lite här och var. Det kan man se till vänster på foto nedan här…

Här kan man se att jag stämplat en flock med fåglar. De svarta ringarna är oxå stämplade…med akrylfärg på duplolego-kloss.  ;  ) Allt går att använda för att få lite kul mönster…och med det i minnet så plockade jag fram en bit överbliven punchinella och använde som mask för lite guldfärgad embossing. Det är det man kan se uppe till höger i bilden.

Tja…såhär blev iallafall min tavla. För att vara mitt första försök så känner jag mig ändå rätt nöjd. Jag har lärt mig några tips och knep på vägen och jag kommer garanterat att försöka mig på det här fler gånger…men viktigast av allt…. Jag hade kul!!   =  )

Såå…har du inte testat det här förut så rekommenderar jag starkt dig att prova….!

 

**********

 

Nu över till en helt annan sak…nämligen en liten efterlysning.

Vi har en påse med fin-fina stämplar ifrån Stämpelkällan som väntar på sin vinnare  –  Annkan.  Hör av dig till oss på mail:  scrapptorget@gmail.com .  
Om vi inte hör något ifrån dig före onsdag den 2/3 så drar vi en ny vinnare…så vänta inte för länge med att höra av dig.

Det var allt jag hade att komma med idag. Hoppas ni funnit lite inspiration och vi funnit vår vinnare.

Ha det gott i massor!  /  Sophia

5 kommentarer

Filed under Alter, Kurrebo / Sophia, Tips och idéer, Utmaningar

5 responses to “.:Kurrebo antar Yoli´s utmaning:.

  1. Pia

    Så snyggt! Gillar de mustiga färgerna tillsammans med guldskimret! Imponerad! Kram Pia

  2. Wow, så läckert!!

  3. Superläckert!🙂
    Å förmodligen ännu läckrar i verkligheten då man liksom kan ”känna” kladdet!!
    Kram

  4. wooooooooow vännen!! är helt mållös av hur du fått ihop denna helt underbara tavla!! ;D Vilken talang det bor i dog!! Måste börja göra fler tavlor… den inser du nu va!!😛 hihihi
    Kraaaaaaaaaam

Kommentera

