Sagan om våren med Lilla07an

Hallåj!

Här på torget har vi den stora förmånen att vara sponsrade med härligt härliga papper från Pion Design/Pysselgummans senaste kollektion Sagan om våren. Jag, Lilla07an, har följt alla kollektioner som kommit och jag måste säga att det här är min favorit hittills. Det är färgerna, mönstren…jaa, allt liksom. Precis som tidigare kollektioner är dem gjorda i en fantastisk kvalitet och allt andas just kvalitet. Man blir inte besviken på dem här pappren, om vi säger så.

För er som älskar Pion-papper ni missar väll inte att Pion Design söker DT-medlemmar? Mer information om hur man ansöker hittar ni HÄR.

Så här ser hela kollektionen ut.


Jag har valt att göra lite påskiga alster då flera av pappren samt klipparken har påsktema. I vår familj har vi nämligen inte införskaffat så mycket påskdekorationer. Så jag smällde till och gjorde en egen.

Jag klippte ut vimplar i hård wellpapp och sedan limmade jag på några olika mönstrade papper från Sagan om våren. Stansade ut glad påsk med qk-alfabetet Washington i Cuttlebuggen och limmade en bokstav på varje vimpel. Naturligtvis ska ni få lite närbilder.

Jag gjorde 2 hål i varje vimpel med min håltång och drog en vit floss genom alla vimplarna som upphängning. För att få ett lagom avstånd mellan varje vimpel och hålla isär dem på tråden så trädde jag på några knappar.

Alla papper är så klart färgkoordinerade att passa perfekt ihop. Det är verkligen så härligt att kunna använda både fram och baksida av samma papper på sina alster.

Nu när det blir påsk är det perfekt att ha nåt litet att ta med på en eventuell påskmiddag hos släkten. Jag valde att göra en tårtbit med ett kort till.

Tårtbiten går att öppna baktill och det är ett perfekt gömställe för presentkort/lotter eller nån annan liten gåva. Har ni inte provat tårtbitar tidigare så ska ni göra det. Det är lätt, går snabbt och dem som får dem blir så glada.


Det är så bra att det finns klippark till kollektionen. Lätt som en plätt har man fixat till dekorationer som passar perfekt ihop med pappren. Och jag som gillar förhållandevis enkla dekos nöjer mig gott och väl med några blommor, en bit band, nål och bilden på dem söta kycklingarna.

Tårtbiten dekorerade jag liknande kortet. För att man ska se att dem hör ihop. Ägget är urklippt ur ett av arken.

Och till slut ytterligare ett kort.

Här har jag använt mig av en bild från ett annat klippark som finns hos pion design. Från mormors vind heter det och där är bara bilder i den här gamla stilen. Det är första gången jag provar att använda ett då jag förut känt att det nog inte riktigt är min grej. Men det var det faktiskt. Så här i efterhand tänker jag att det kanske är för att jag gör mest LOs. Det känns bra med ett ”foto” liksom *s*.

Tack för att ni kikat förbi här idag och hoppas ni blir sugna på att skapa med Sagan om våren från Pion Design.

TACK för att jag fick möjligheten att skapa med Sagan om våren!

/Maria

4 kommentarer

Filed under Alter, Kort, Lilla07an/Maria, Påskinspiration, Pion Design

4 responses to “Sagan om våren med Lilla07an

  1. Helt otroligt snygga saker du har gjort! Den tårtbiten såg ju kul ut, får man fråga vart man hittar en tutorial till en sån?🙂
    Kram/
    Ulrika

  2. Underbart läckra alster vännen!
    Gillade idén med vimplarna och tårtbiten blev ju såå mumsig! Måste nog testa att göra en sån jag med.

  3. Pia

    Fräck vimpel, blev inspirerad att försöka göra en jag också. Jag måste nog ta en liten promenad bland dina sidor och suga åt mig lite mer inspiration. Tack för titten ♥♥♥

Kommentera

