Pappa-kos

Då var det min (Ulrikas) dag att inspirera alla läsare till att ta fram scrappingsakerna!🙂

Eftersom jag bor i Norge så blir det många sådana här tiltlar som är lite norska men jag tycker att det är viktigt att skriva sån som vi pratar och då blir det gärna ”svorsk” (svenska + norska). Översättning av titeln blir något sådant som mys med pappa.

Jag blev inspirerad att gjöra ett hjärta nu när alla hjärtansdag  har varit och av Maja som ofta använder band/tråd på sina layouter. Först så ritade jag ett hjärta med blyerts på en vit bazill och sedan målade jag först med röd akrylfärg och sedan med skarp rosa, jag tycker om att blanda färger och den här gamla regeln om att rosa och rött inte går ihop ser jag som ren lögn! :)  Sedan har jag också använt ett orange band, oranga blommor, gröna blad,  brun och blå glimmermist – som sagt jag gillar att mixa färger!

Bandet har jag satt fast med diamond glaze som sitter som berg. För att få en mer droppeffekt av glimmermisten har jag doppat en pensel i misten och skakat över layouten istället för att använda sprayen som sitter på flaskan.

Närbild på dekorationsklungan.🙂

För att få lite dimensjon har jag satt bilderna på 3D kuddar. För att fotona inte skulle försvinna i bakgrunden har jag målat lite brun akrylfärg under dom.

Kram/Ulrika

3 kommentarer

Filed under Layouter, Scrapptorget, UlrikaT

3 responses to “Pappa-kos

  1. Wow vilken snygg LO – trådhjärtat blev såå läckert!❤
    Kraaam C

  2. Eva

    Guuu vilken snygg Lo, hjärtat är bara sååååååå läckert.
    Kram

  3. roolz

    åh, den här var ju heeeelt underbar.. *liftvarning*

Kommentera

