En liten utmaningsbok

 

Hej på er!

Idag visar jag ett litet häfte med utmaningar i som jag har skickat iväg med posten till en scrappig tjej. I häftet finns nio stycken blandade utmaningar att ta till när inspirationen tryter🙂

Jag gjorde häftet väldigt enkelt av vanlig cardstock som jag häftade ihop med häftapparaten. Inte världens mest hållbara album, men jag tycker det duger fint till uppdrag av detta slaget, det vill säga när man vill överraska någon med en kul grej! Det är ju inget som måste hålla hela livet eller bläddras i hur mycket som helst🙂

Jag har tidigare gjort enklare minialbum på samma sätt, dock i liggande format, och som sagt det tål inte att man bläddrar i albumet hur mycket som helst så vill man göra det hållbarare är det nog bättre att göra hål i cardstocken och sätta i ringar istället, och ännu bättre använda kartong eller liknande för att få riktigt stabila sidor.


Jag valde att göra häftet stående eftersom jag gillar det formatet bättre än liggande, jag tycker det är lättare att dekorera åt det här hållet. För att kunna bläddra i boken har jag bigat 1,5 cm in på pappret (röda linjen)

– – –

En av sidorna i min utmaningsbok består av en lista med tio saker där 5 av sakerna ska användas på ett alster, medan övriga 5 saker är förbjudna!😉

– – –

Det finns också små förslag på ämnen att scrappa om som tex vad man förr trodde att man skulle bli när man blev stor, och så en och annan skiss också!

– – –

..och på baksidan finns en av mina layouter för en liftutmaning. Jag har alltså bara valt ut eget material att använda i häftet, egna påhittade utmaningar, egenritade skisser och layouter osv eftersom jag inte vet vad andra skulle tycka om att jag snor deras grejer😉

Jag hoppas att häftet kommer till användning för mottagaren och jag tror faktiskt att jag ska ge mig på utmaningarna jag själv också såsmåningom!

Nu önskar jag er en trevligt helg, och så hörs vi snart igen!

 

5 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Jånna

5 responses to “En liten utmaningsbok

  1. MEN vilken rolig idé!!! Om hon inte blir glad kan hon skicka den till mig *s*

  2. roolz

    skojsigt.. jag gjorde faktiskt nåt liknande för länge sen.. =) är riktigt bra att ha själv också, när idéerna tryter.. jag har flera sidor i min, med olika titel-förslag till LO:s.. det använder jag ofta..

  3. Men Jånna! vilken underbar idé!
    Och hur glad skall inte mottagaren bli sen då…skulle bli suuperglad över en sån fin gåva!

  4. Vilken rolig idé🙂 Jag skulle bli superglad om ett sånt litet häfte kom med posten till mig…🙂 så vi får hoppas att mottagaren blev jätte glad🙂
    Jätte fint som vanligt🙂

Kommentera

