Stämpelkällans februarikit för utlottning!

Jag (Loreleii)  fullkomligt älskar stämplar av alla de slag och till min stora glädje har jag fått äran att inspirera med ett kit bestående av 3 härliga stämplar från underbara Stämpelkällan! Dessa kommer jag att hitta användning för om och om igen!

Kortmänniska som jag är så blev det inte mindre än 5 kort att visa upp idag. 

 
Först två mycket enkla ”bra och ha”-kort. Jag maskade cirkel och en (omvänd) oval innan jag mistade ordentligt. Därefter stämplade jag ”blomma med spröt” och ”hjärtan hängande från gren” i matchande färg och slängde på lite glitterstickles. Jag doodlat runt om och på med två text-stämplar. Ibland är det enkla tillräckligt och jag vet redan var dessa kort ska få hamna.

Nästa kort är ett alla hjärtans dags kort till maken min. Stämpeln heter ”Vera i badtunna”! Blir man inte glad av den!? Monterade stämpelmotivet på insidan av kortet. Jag fick göra två stommar eftersom jag började i fel ände med den första😉 Har skurit ut en cirkel ur kortstommen och mönsterpappret (slutar aldrig förundras över hur mycket användning jag har av mina spellbinders). Stansade sedan utn en scalloped cirkel ur rödprickigt mönsterpapper och därefter hål i mitten. Tagsen var vita från början, distressade med vintage photo och walnut stain och därefter stämplade med textstämpel och doodlad söm. Retrostansarna kom till använding och så även mitt älskade glitter stickles.

”Blomma med spröt” heter denna härliga blomstämpel som jag valde att emossa i platina innan färgläggning med distresser och glitterstickles. Man använder mer än ögonen när man njuter av vackra ting, embossing skapar en taktil aspekt till vad ögat ser. (Finns en del där ute som scrappar utan syn! Fruktansvärt talangfulla människor som verkligen kan konsten att skapa för alla sinnen! Och där är det mycket taktilt inblandat).

Kortet är ett ”suprise pop up slider” kort där själva hälsningen står stämplad/skriven på tag som när det dras ut ur kortet, får stämpelmotivet att ”poppa upp”.

Sist men inte minst ett staflikort som jag en gång lärt mig just här på Scrapptorget🙂 Jag maskade ihop tämplarna: ”Vera i badtunna” och ”Hjärtan hängande på gren”. Färglade med distresser och smack på med glitterstickles (burgundy, waterfall, fuchsia och stardust).

 

Vi här på Scrapptorget och Stämpelkällan är hemskt nyfikna på vad ni skulle skapa med dessa stämplar! Och därför har ni nu chansen att vinna en egen uppsättning av dem! Allt ni behöver göra är att lämna en kommentar till detta inlägg och sedan avgör slumpen. På söndag är sista chans att ”ta sin lott” och på tisdag avslöjar vi vinnaren av detta underbara stämpelkit!

Det var allt från mig idag, på tisdag återkommer jag med vinnaren i kommenterastävlingen!!

 

 

19 kommentarer

Filed under Kort, Loreleii, Stämpelkällan

19 responses to “Stämpelkällans februarikit för utlottning!

  1. Oh! Verkligen superfina och inspirerande kort! Jag har aldrig använt stämplar från Stämpelkällan, men nu blir jag mer än lovligt sugen! ”Blomma med spröt” känns otroligt användbar på lite mindre grattis-kort ex att fästa på blommor man ger bort. ”Vera i badtunna” är ju helt gudomlig och jag kan tänka mig att min mamma och svärmor verkligen skulle älska alla slags kort med det motivet! Tack för chansen att vinna!
    Kram
    //Cattie

  2. Vilka underbara kort du har gjort! Håller med dig om att det enkla ibland är mer än tillräckligt. Stämplarna kommer verkligen till sin rätt på de enkla korten också!
    Stämpeln med badtunnan är ju alldeles underbar!!! Skulle jag ha chansen att vinna dessa stämplar så kan jag redan nu se vilka som skulle få var sitt kort där stämplarna används!
    Underbara!!
    Gillar den annorlunda vikningen du gjort, ska prova den själv!
    Må så gott!
    Kram Lindha

  3. Superläckra kort.
    Gillade pop-up så mycket att jag måste testa göra sånt =)
    Det får bli dagens kort,hihi. Kul med nytt.
    Ha det gott!
    Kram//Y

  4. Åh, vilka underbara stämplar och kort! Jag är väldigt svag för just kombinationen stämplar och olika kortvikningar! Vera i badtunna är en underbar stämpel som gör sig alldeles utmärkt på kort till flera av mina vänner😉
    Pop-upp-kortet har jag länge tänkt testa men ännu inte gett mig på…men nu blir jag riktigt sugen att testa!🙂

  5. Jag vill jättegärna vara med, och kanske vinna några fina stämplar🙂 Stämplar får man ju aldrig för många utav!

  6. Elisabeth

    Nybörjare som jag är inom scrapbooking så har jag insett att stämplar kan man nog inte få för många av. Vera i badtunna är häftig, vill ha! men även de andra skulle jag ha stor nytta av, så stämpelfattig som jag är.

  7. Verkligen härliga kort och stämplar..!

  8. Fantastiska kort skapade här. Helt ljuvliga!
    Jag vill ta chansen att vinna stämplar från underbara stämpelkällan. Älskar deras mulliga stämpel-damer🙂 Håller tummarna.
    Scrapkram Jenny en kaffesugen scrappare.

  9. Eva

    Superfina kort min favorit blev ”suprice-kortet” det var så himla snyggt
    Kram

  10. Med ”Vera i badtunnan” skulle jag göra ett kort till min mormor som heter Vera! Den stämpeln är precis i hennes stil.

    De andra skulle jag använda till Lo:s, embossade och färglagda med distresser och stickles…..och kort naturligtvis😉
    /MarieG
    http://scrappyzzelochmat.blogspot.com/

  11. Jätte fina kort! Tack för inspirationen i detta inlägg och på hela bloggen!

  12. Åhh sicka underbara kort.
    Måste testa att göra ett sånt där pop up slider kort.
    Jag tar gärna en lott i deta lotteriet .

  13. Vilka fina stämplar! Blomman skulle jag använda på t.ex. grattis-kort, ett tack-kort och även på en layout. Jag älskar blommor så den passar överrallt tycker jag. Kvinnan i bad tunnan skulle jag använda till ett morsdags-kort, ett kort till en väninna som fyller år eller bara för att jag vill ge henne en ta-hand-om-dig-kort, kanske skulle jag ge henne en tvål i ett paket till. Hjärtat på gren skulle jag använda på ett alla-hjärtan-dags-kort, ett kort till någon jag tycker om. Som jag tycker är de alla väldigt användbara , jättekul.

    Tack för mig,
    Eivor/Ejja

    http://www.eivor.blogg.se

  14. Underbara kort! Gillar bäst kortet med Vera i badtunnan och hjärta hängande på gren. Tack för chansen att vinna!

  15. Superläckra kort med superläckra stämplar!

  16. Jättefina kort! Jag älskar också stämplar och skulle gärna prova dessa!
    Det är länge sedan jag gjorde ett pop-up-kort, men nu känner jag inspirationen!

  17. Åh, vad roligt med ännu ett inspirerande kortinlägg! Och vilka härliga stämplar…håller både tummar och tår för att de ska landa hemma hos mig.
    /Linn

  18. Superfina kort med underbara stämplar! Jag blev nog mest förtjust i Vera i badtunnan. Vilken användbar stämpel det verkar vara.🙂
    Alla stämplarna måste väl vara perfekta för diverse somriga gratulationer.

  19. Ohhhh, det här vill jag inte missa!! Vilka underbara stämplar, och vilka inspirerande alster du gjort med dom!!

    Nu hoppas jag på fru fortuna, att jag harturen på min sida =)

    Ha det gott
    Elsamaja

Kommentera

