.: Inspiration med Scraphimlen – annorlunda mini-album! :.

 Hejsan hallå!

I söndags visade några av de andra tjejerna upp lite inspiration till vår månadstävling. Idag är det min, Sophia´s,  tur.  =  )

Månadstävlingens tema är: Kärlek gör ett kort eller minialbum med annorlunda vikning i kärlekens tecken. Mer info om hur du deltar i vår tävling hittar du HÄR.

Vinsten, som sponsras av Scraphimlen,  består av ett likadant kit som jag fick att leka loss med. Cardstock i vitt och vårigt grönt och dubbelsidiga papper ifrån Cosmo Cricket..vackert blingigt band,  söta minirosor, stickers och en hel massa pins! En massa mumsigt scrapgodis alltså!

 

 *****

Jag har valt att börja med ett minialbum. Jag har använt tekniken till ett vattenfallskort, eller waterfall card.

Framsidan med det söta Cosmo Cricketpappret och en text ifrån ett annat papper med olika bårder. Hjärtat klippte jag ut och satte fast på 3d-kuddar.

Så här ser det ut när man öppnar minialbumet. På vänster sida har jag satt en bit embossad brun cardstock och en liten bit av det söta kaninmönstrade pappret, en cardstock stickers och några små minirosor. Ville få med ett par egna ord oxå , så jag använde några små minialfabetsstickers från gömmorna.

Till höger finner man själva blädderdelen. Jag har valt att göra fem flikar, eftersom jag har fem barn som jag ville ha med foton på. Men här kan man ju välja antalet flikar efter mängden foton man vill få med.

När man drar i den utstickande, bakersta fliken så börjar övriga flikar att röra sig. Man bläddrar sig alltså fram genom att dra i den fliken. Det ger det hela en ganska välarbetad och lite spännande känsla.

Sida efter sida kommer fram…och visar till sist ett utrymme som man kan skriva lite journaling på eller sätta dit ytterligare ett foto kanske… Jag har valt att stämpla den vackra texten ” Together is a perfect place to be”.

Hoppas att det här kan inspirera dig till att våga dig på lite annorlunda minialbum. Våga prova att tänka i lite nya banor…Kanske kommer du på en helt ny favorit?!

Stort tack till Jeanette på Scraphimlen för att jag fick chansen att gå loss på det här  fina kitet.

Ha det gott i massor!  /  Sophia

 

2 kommentarer

Filed under Alla Hjärtans Dag, Kurrebo / Sophia, Månadstävling, Minialbum, Scraphimlen

2 responses to “.: Inspiration med Scraphimlen – annorlunda mini-album! :.

  1. Vilket läääckert mini-album du fick till av kitet❤
    Kraaam C

  2. Pingback: Februari Månadstävling – teamets tolkningar 2 | ScrappTorget

Kommentera

