Februari Månadstävling – teamets tolkningar 1

Hej och hallåå!

I morgon är det alla :ans dag. Har ni ännu inte pysslat ihop något till era nära och kära såå kanske ni kan hämta lite inspiration av teamtet som idag visar sina tolkningar av månadstävlingen där temat är:  Kärlek gör ett kort eller minialbum med annorlunda vikning i kärlekenstecken. Mer info om hur du deltar i vår tävling hittar du HÄR

Tävlingen sponsras av Scraphimlen

Och vinsten består av ett kit med cardstock i härligt vårgröna toner, underbara Cosmo Cricket dubbelsidiga papper samt stickers, blommor, band och pins!

På onsdag får ni se vad jag, Sophia, har hittat på med det kit jag fick därifrån.

♥ ♥ ♥

Jag (Pia) har vikit ihop ett ”diagonal double pocket card”. Det ser mycket mer komplicerat ut än vad det är! Om du vill prova denna vikning så har jag följt en tutorial på Splitcoast Stampers som du hittar HÄR! Jag har använt ett papper från Basic Grey och serien ”Olivia”. I och med att inte hela pappret används till vikningen så gjorde jag även det stora hjärtat av spillbitarna.

Tagsen är vanliga Manilla Tags som jag inkat med lite Tim Holtz ”Walnut Stain”.

Den stora träknappen har jag köpt hos Myrorna. Tänk vad mycket scrapprelaterat som finns där!  Snöret är vanligt jutesnöre som man kan köpa på vanliga järnhandlar och osv. Just detta snöre är från Jula. På denna bild kan du också se att det är många lager som är vikta i kortet.

♥ ♥ ♥

Jag (Loreleii) hade svårt att bestämma mig, men till slut valde jag två vikningar som jag testade för första gången. Den första presenterar jag idag och den andra kommer lite senare😉 Dagens vikning är ett Stair Step Card. Instruktionsvideo  hittar du HÄR. Ett enkelt kort att göra trots att det ser rätt välarbetat ut. Men jag skulle tipsa om att göra vikningen på ett vanligt kopieringspapper först så slipper man missöden med fel mått etc. Pappret är från underbara Maja Designs nya serie Ska vi ta en Fika. Tilda och Edwin från kollektionen You are So Special Collection 2011.

CS-basen är ett prismpapper så det glimmar redan från början och eftersom jag är galen i stickles så ligger det några lager lite här och var😉 Jag skar även ur fönsterrutorna i fönstret och hängde ”gardiner” i fönstret.

Nu ser jag fram emot att se vad ni skapar!

♥ ♥ ♥

Hallå, Nenne här! Jag har också gjort ett kort som inspiration, ett kort med tältvikning, mycket enkelt men också mycket effektfullt:

Framifrån ser det mest ganska vanligt ut men se från sidan:

Jag gillade verkligen den här vikningen, nu vill jag se vad DU kan hitta på!🙂

♥ ♥ ♥

Månadens Sponsor: Scraphimlen

Jag och resten av teamet på ScrappTorget önskar er alla
en fortsatt skön söndag och en trevlig Alla :ans Dag

Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Kort, Loreleii, Månadstävling, Nenne, Pia, Teamets tolkningar

3 responses to “Februari Månadstävling – teamets tolkningar 1

  1. jätte snygga alster!

  2. Ali

    Fina kort och kul att få tips på andra typer av vikningar!

  3. Vilka lääckra kort tjejer❤
    Kraaam C

Kommentera

