Scraplagrets månadskit – Februari..

Den här månaden har jag (Roolz) fått chansen att skapa med ett kit ifrån Scraplagrets KIT CLUB. Det är kit med massor av cardstock, papper och dekorationer som man kan välja att antingen köpa styckvis eller prenumerera på. Månadens kit, som jag fick äran att scrappa med, såg ut så här:

Paketet innehöll bland annat mönstrade papper ifrån Pion Design och Riddersholm design och gick i finstämda beige och rosa toner, med inslag av grönt.

***

Eftersom papperen verkligen ger en känsla av kärlek, ville jag matcha dom med ett riktigt kärleksfullt foto. Det blev då detta på min dotter och hennes pappa, som är taget för många år sedan, ett av mina absoluta favoritfoton.

Jag monterade fotot på 2 lager cardstock och använde en kantstans på den understa (rosa). Jag satte fast cardstocken på papperet med små snirkliga hjärtan och distressade alla kanterna. Under blommorna till vänster sitter en klocka som jag klippte ut ur ett av de mönstrade papperen. Den vita blomman fick lite brunt glitterlim på sig och undertill monterades några bruna utstansade löv. På en spillbit av papperen fick jag syn på den fina textraden ”jag kommer alltid att älska dig”, så den klippte jag ut och monterade fast på lite cardstock i det övre vänstra hörnet.

***

På denna LO:n ville jag göra massor av olika lager, med ruggade och sotade kanter. Då kom wellpappen, som  paketet packats med, väl till hands. jag valde att inte ha mycket övriga dekorationer på LO:n för att inte få ett allt för rörigt intryck, men lite blommor och en fin pärlkvist blev det i alla fall. en av blommorna gjorde jag med flera lager av utstansade blommor, som knycklades ihop.

***

Papperen ifrån Riddersholm design hade fina ränder och mönster, som jag tycker passar bra till gratulationskort. Så jag valde att göra ett litet kort-kit av dom. Vikningen på själva asken kommer ifrån en chokladförpackning (Werthers) och passade perfekt för kort i storleken 9×17 cm.

Asken ser ut så här ihopvikt och är dekorerad med en fin well-tag och lite blommor. På baksidan, vid stängnings-anordningen, sitter en brad som hjälper till att försluta asken.

Kitet innehåller tre stycken gratulationskort, som är ganska lika varandra i utförandet. Alla kanter är sotade med distress-ink och bokstäverna är också infärgade med just distresser. Det är en sak som jag verkligen gillar med såna här minialfabet, att de är så lätta att ändra utseendet på, med bara lite färg.

***

Tack så hemskt mycket Emma och Scraplagret för att jag fick chansen att skapa med detta superhärliga kitet. Jag hoppas att ni har fått lite ny inspiration för att scrappa med jordnära och romantiska färger..🙂

//Roolz

6 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Roolz, Scraplagret

6 responses to “Scraplagrets månadskit – Februari..

  1. Åå vilka söta LO:s och fiint kort-kit med fodral du skapat av kitet
    Kraaam C

  2. Wow, så mycket snyggt du gjort!

  3. Underbara lo´s..och kort-kitet är ju suuupersmart! Kanonbra idé att göra små kit att ha tillhands när det behövs.

  4. Verkligen superfint Roolz, så glad jag blir när jag ser alla alster🙂 Kram!

  5. roolz

    tack själv emma, det var superkul att skapa med.. =)

Kommentera

