en HjärteTetramus till kissen

Tiingeliing!

Förra året tyckte min inspiratörkollega Anneli att jag, Cyllan skulle skapa något Alla ans dags-aktigt till våra pälsklingar (katter) men då hann jag inte få ihop mitt alster så jag la min idé i malpåse och tog fram den i år i stället ….

…Tetra-möss som man kan stopp något gott eller en leksak i, för visst ska våra gulliga hårbollar också få något på Alla ans dag😀

Förklaringen på hur man gör en tetra hittade jag inne hos Tesa Prickiformar  Men då jag ville göra min mus fyrkantig istället för avlång skar jag till en rektangelformad bit där långsida är dubbelt så lång+1cm (att vika in) som kort sidan ( jag fick göra en provtetra innan jag förstod hur man fick den fyrkantig😉
När jag bara hade hålet i ”ryggen” kvar att klistra igen satte jag dit en stor brads till nos och virade runt 3 långa bitar bast till morrhår. Två mini-brads, i metall färg som jag duttade  lite svart Sticklers på, fick bli musögon.

Till musöronen använde jag min Fiskars Shape Cutting mall med cirklar och ritade av 4 ciklar i samma mönsterpapper som till tetran. Fäste ihop två cirklar med mönsterpappersidan utåt och vek till en kant ner till för att kunna fästa örat på mustetran. Chalkade med brunt runt kanten och ritade dit en sömnkant. Lånade mina tjejers ♥-stans och gjorde små rosa ♥:an att dekorera insidan på öronen med för att få till alla :ans dag känslan😀

Till svans har jag använt en bit natursnöre som jag knöt fast en rosett på.

♥♥♥

Jag hoppas ni alla får en fin Alla :ans dag (både ni och era pälsklingar😉 )
Kraaaam C

11 kommentarer

Filed under Alla Hjärtans Dag, Cyllan/H-zon Design

11 responses to “en HjärteTetramus till kissen

  1. Eva

    Åååå såååååååå sötaaaaaaa!

  2. OhMyGod! Guuuuuu så näpna små möss!
    De är ju för fina att lägga något i så att man måste öppna dem!
    :-))))

  3. Ja, det var dom sötaste små möss jag sett på länge!! Åhh så glada kissarna kommer att bli för dom där!!😀 Yeaaahhh

    Kraaaaaaam

  4. Vilken underbar liten mus! Klart sötare och trevligare att ha hemma än de vanliga…

  5. Det här är så sött att jag döööör! Kissen blir nog superglad!

  6. Pia

    Men så gulligt!! cyllan det här bara måste jag prova någon gång!! Tack för inspirationen! /Pia

  7. Till och med jag som är livrädd för möss kan ju säga att dessa är söta!😉

  8. Tack tjejer för alla goa kommentarer

  9. Åhhh, vilka härliga möss! *gillar* :)))

Kommentera

