Ett snabbt minialbum..

ja, då var det då dags för mig (Roolz) att inspirera här igen och idag skall jag visa ett ganska enkelt minialbum. jag hittade många olika videotutorials på YouTube med den här vikningen, så själva idén är inte min ifrån början. men det var ju självklart lika kul att scrappa det ändå.. 😉

jag utgick ifrån ett ganska styvt dubbelsidigt mönstrat papper och vek upp en kant på ena sidan. sen vek jag hela papperet i tre lika stora delar och vips så var min stomme klar..🙂 jag limmade fast den uppvikta kanten, precis i kanterna, så att jag hade gott om plats för löstagbara tags med fotona på. sen var det bara till att dekorera lite och så var det klart. jag hade tänkt ha mitt uppställt på en hylla, men det går ju självklart superbra att sätta i ett band eller någon annan stängningsanordning, om man vill det.

 

  

Jag valde att hålla baksidan odekorerad eftersom jag tyckte att det mönstrade papperet var så fin i sig självt.  :)  sen så blir det ju betydligt lättare att stänga ihop albumet om man inte har allt för bulkiga dekorationer innuti, så då satte jag dom på framsidan istället.. 

//Roolz

Bild

1 kommentar

Filed under Minialbum, Roolz, Scrapptorget

One response to “Ett snabbt minialbum..

  1. Men vilken läcker vikning! Gillar ditt kort massor, då det har hur fina färger som helst!

Kommentera

