.: Vårkänslor med Stämpelkällan:.

Hej, hej…i snö-yran!

Här formligen vräker det ner snö just för tillfället. Inget roligt alls när man precis hade börjat hoppas på lite vår. Istället så får vi lov att värma er med lite inspiration med stämplar ifrån Stämpelkällan. Om ni dessutom hänger med ända ner till slutat, så har jag en liten överraskning som nog oxå kan värma!  =  )

Jag fick äran att leka med tre av Stämpelkällans fina stämplar och det har varit såå roligt! Inspirationen har verkligen flödat ( för inget får väl igång kreativiteten så mycket som lite nytt material att skapa med! ) och jag har gjort en hel del kort.

Först ut blev ett enkelt kort med stämpeln ”Vera och Agnes svävar på moln”. En riktig fröjd att färglägga!

Jag gjorde kortet med tanken att lämna det som en inbjudan till fika.

Näst ut är den fina stämpeln ”Tulpan”. här åkte distresserna fram och det blev en lekfullt stämplad tulpan i en distressruta. Ibland är det roligt att göra något lite annorlunda med stämplarna än bara vanlig färgläggning. Distressruta är ett sånt bra knep….och roligt är det dessutom att få kladda loss ordentligt med färgerna!  =  )

Här ser ni bättre hur jag först maskat det vita pappret med rivna post-it-lappar och sen färgat in med olika nyanser av distresserna. Därefter har jag stämplat tulpanen i rutan (valde att ge den två olika färger direkt på stämpeln ) innan jag tog bort post-it-lapparna. Då får man de här knivskarpa kanterna.

Ytterligare ett kort med Vera och Agnes…ett riktigt färgsprakande kort! 

Den sista stämpeln jag fick att leka med är söta ”Idun med hjärta”. Blev direkt inspirerad att göra ett Alla Hjärtansdag-kort!  Hon är ju såå söt med det där hjärtat som hon blåser iväg.

Jag skar ut som en cirkel runt motivet, men lät fötterna sticka ut litegrann. det gör det hela lite mer intressant att titta på . Monterade cirkeln på 3d-kuddar ovanpå en bård av veckat papper. Syns lite bättre på bilden nedan.

 

*****

Jag har gjort ytterligare några kort..men dessa får ni bara se en liten sneak-peak på….   =  )

De tänker jag visa mer på söndag när vi drar igång en ny månadstävling.

Här har jag först stämplat och färglagt mitt motiv, sen har jag stansat ut med en spellbinderdie och tillsist ritat en liten kant. Gillar att motivet följer med ända ut till kanten. Såå läckert!

På det här sista kortet har jag åter igen använt Idun-stämpeln. Men den här gången har jag även gjort som en liten bakgrund åt henne med hjälp av en annan stämpel ( ur egna gömmor). Blir fint att ”rama in” motivet ytterligare  med en egen bakgrund..och lätt att variera intrycket av stämpeln oxå.

*****

Såå…det var det jag hade att bjuda på idag….iallafall i inspirationsväg!

Som jag tidigare utlovade, så har jag en liten överraskning åt er… Nämligen chansen att kamma hem er alldeles egna uppsättning av dessa fina stämplar ifrån Stämpelkällan!

Det låter inte dumt va? Såå…hur skall du gå till väga för att ha chansen att vinna dessa stämplar…? Enkelt!!

Det enda du behöver göra är att lämna en liten kommentar efter det här inlägget. Du har till söndag kväll på dig och vinnaren kommer att presenteras här på tisdag.

Såååå…vad väntar du på?   ;  )

 

Stort tack till Stämpelkällan för förtroendet att leka med era underbara stämplar.

13 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia, Stämpelkällan

13 responses to “.: Vårkänslor med Stämpelkällan:.

  1. Vilka läckra kort! Min favorit blev nog den stilrena tulpanen =)

  2. Angelica

    Jättefina kort! Idun-stämpeln är underbar, skulle nog bli en favorit hos tonårsdottern🙂

  3. Eva

    Härliga kort, kul med lite annorlunda stämplar, min favvo stämpel blev nog damerna.
    Ha det gott

  4. Idun-stämpeln var jättesöt, och kortet med för den delen!🙂

  5. Viola

    Jag fastnade för Idun-kortet det var mycket fint,påminner om Tingeling som mitt barnbarn tycker mycket om.

  6. Vill absolut vara med i utlottningen. Vilket inspirerande inlägg – massor av kort – perfekt för mig som enbart är kortmakare.

  7. Vilka fina kort…🙂 Idun-stämpeln är jätte fin🙂

  8. Blev oxå riktigt förtjust i Idun-stämpeln, men den med damerna är ju helt underbar!🙂

  9. Wanel

    Tjoho, vinna är kul! Tack för all inspiration!

  10. Åh, vilka fina kort! Och stämplarna är ju för söta de med. Gillar dem alla, fast den sista med Idun blev kanske den jag gillar mest.
    Superfina kort allihopa!!

  11. Ja, jag kan bara instämma i kören! Vilka fina kort du har gjort!!!
    Wow!

  12. Vilka fina kort! Gillade allt det gula på tulpankortet, passar bra som påskkort🙂 Jättesnyggt!

  13. Pingback: .: Vinnaren i kommentarsutlottningen:. | ScrappTorget

Kommentera

