Stjärnor till en stjärna

Idag är det dags för ytterligare en LO, den här gången av mig, Loreleii. Det har varit rätt mycket skisstolkning här hemma den här månaden, vilket jag tycker är kul! När jag bloggade den 10e använde jag mig av en egenskapad skiss. Till idag har jag använt samma skiss då jag gillar grunden i den men vill göra den på ytterligare ett sätt med en annan stil. Det resulterade i en blå och grön LO om sonen på Eskilstuna Zoo🙂 Grundtanken är den samma. Utgick från ena hörnet med uppåtgående och längsgåeende element med fotot som utgångspunkt. Det fanns ett dekohörn i diagonal med fotot på LO’n från den 10e. Den här gången placerade jag Rubriken i den hörnan och journaling dolt med i linje med var rubriken satt på den andra LO’n. Jag hittade ett helkul set med alfabet i genomskinlig plast till Rubriken som inte velat öppna innan. Gillar inte när saker jag gillar tar slut varför de ofta blir liggande orörda istället. Har annars använt ganska sparsamt med dekos eftersom pappret kräver sitt ändå.

 

Gillar som ni kanske märkt, dold journaling😉 Här gömmer den sig som ofta, på en tag instoppad under fotot. Distressad och stämplad med stjärnor. Jag har även en förkärlek för dessa mega-öljetter som är helt underbara att jobba med! De piffar till även den tråkigaste beiga lilla tag till något lite mer lyxigt😉

 

 Det var allt för mig denna gång. Nästa gång blir det något helt annat tror jag. Jag lurar på ett alter…. Vi får se hur det blir!

3 kommentarer

Filed under Layouter, Loreleii

3 responses to “Stjärnor till en stjärna

  1. Snyggt! Va läckert det bidde med bokstäverna (tur du kom för dig att använda dem😉 )
    Kraaam C

  2. Åh vilken härlig LO, så ovant att se LO från dig mest van att se kort! Men dom sagt underbar! En liten fråga var får du tag på de stora öljetterna? Kram

  3. Loreleii

    Hej tina! Öljetterna hittade jag hos mians scrap o design…. Finns i sponsorslistan tror jag🙂

    Kram!

Kommentera

