.: ”What´s vacation mean?” :.

Hej, hej…!

I söndags, visade en del av tjejerna upp sina tolkningar på den fina skiss som Pia gjort, och som ni har t om den 29/1 på er att tolka. Om ni sen lämnar en kommentar med länk till er tolkning så kan det bli just DIN som vi visar upp här på söndag. Visst låter det kul?!

Men idag tänkte jag visa er min tolkning av skissen.  För jag hamnade i ett sånt härligt scrapflyt i lördagskväll att jag liksom glömde bort både tid och rum. När jag sen kikade på klockan så visade den hiskeliga 4 på morgonen!! Inte direkt läge att sätta igång och blogga då…

Men flera härliga alster fick jag gjort iallafall och den här LO´n är en av dem. Ni får ha överseende med den något sneda bilden.

Jag började med ett vitt cs som jag mistade med olika blå toner och lite koppar. För att få som en liten ram runtikring fotona, så lade jag först dit en bit papper innan jag mistade. De runda elementen på skissen blev i min tolkning till blommor och olika små prickar i form av stänk från misten och små blingpearls.

Titeln ” What´s vacation mean?” är en liten flört med en ordvits vi har i familjen…den härrör sig väl egentligen ifrån filmen ”Forrest Gump”. Min journaling handlar sen om vad semester betyder för vår familj.

Hät kan man lättare se den kant som blev när jag maskade före jag mistade. För att sen få lite extra  prickar så skruvade jag av munstycket och skvätte lite mist med det.  

En hel hoper blommor hittades i mina gömmor och fick komma till användning. Nu med små söta blingpearls i mitten och lite chestnut roan-chalk på kanterna.

Hoppas att jag har kunnat inspirera er till att göra en egen tolkning av skissen. Det vore såå kul att få se vad just Du skapar!

Ha en fin avslutning på veckan och en underbar helg!

KRAM!   /  Sophia

2 kommentarer

Filed under Kurrebo / Sophia, Layouter, Skisser, Teamets tolkningar

2 responses to “.: ”What´s vacation mean?” :.

  1. Eva

    Härlig tolkning och superfint med alla blommor och pärlor.
    Kram

  2. Jättefin LO!! Härligt med sånt flyt🙂

Kommentera

