Sommar mitt i Vintern?

Idag är det min (Pias) bloggdag och jag har en lo att visa upp. Jag har använt de helt underbara papprena från Basic Grey som heter Wander. Det verkar som att dessa papper hamnat lite i skymundan för alla vintage papper som dominerar marknaden just nu.

Det är så många som har svårt att använda blommor till pojklayouter. Ja, jag får ju säga att jag inte hör till dom som har blommor särskilt ofta på mina alster men ibland så! Det beror ju mycket på hurdana blommor man väljer bl a. Har man lite tuffa knappar och kul mönster på blommorna så funkar det ju alldeles utmärkt.

Ramen är ett gammalt fynd som jag hittade när jag organiserade om i mitt scrap rum och den var ju perfekt i färgen för denna lo. Till rubriken har jag använt Wanders chipboard bokstäver – och det är ju alltid svårt när inte å, ä och ö finns med. Jag löste ”å:et” genom att använda det som blev över i mitten av o:et som jag sedan gjorde hål i med min Crop-a-Dile. Jag tycker att det var en ganska smart lösning, om jag får säga det s jälv.

Till sist använde jag ett gångjärn med brads, gångjärnet var järnfärgat från början och jag tyckte att det glänste lite för mycket så jag inkade den med min svarta Staz-On stämpeldyna, den är vattenfast och fastnar på de flesta material.

Så där ja. Nu hoppas jag att sommaren snart kommer och att vi kan vara ute på vår altan igen. Det är för hemskt med all snö som bara faller och faller! Jag vill har snödroppar och tussilago nu!

5 kommentarer

Filed under Layouter, Pia, Scrapptorget, Tips och idéer

5 responses to “Sommar mitt i Vintern?

  1. Vilken läcker LO Pia! Det verkligen lyser vår och värme om den.
    Kan ju bara instämma…VILL HA SOL OCH VARMT NUUUU! = )

  2. Nenne

    Läckra färger! MUMS!

  3. Superfin och smart med ”å-et”

  4. Jättefin LO och vilka härliga papper.
    Är ärligt talat rätt trött på alla vintagepapper som finns nu, vill ha mer färg och roliga mönster! (och sommar tack)🙂

  5. Grymt snygg layout Pia! Och de där papperen tror jag minsann att jag har men inte hunnit scrappa med ännu! Jag börjar också längta till sommaren nu men vill nog ha kvar vintern ett tag till!
    Kramar!

Kommentera

