En utmaning från Yoli!

 

Jag gillar verkligen  färgutmaningar så det var perfekt när Yoli gav mig en uppgift att använda gul, grön och vit på en layout.  Efter en liten scrapptorka som jag har haft så  passar det väldigt bra med en utmaning för att komma sig igång igen.

Jag får be så hemskt mycket ursäkt för den dåliga bilden men sån här blir det när man bor ovanför polarcirkeln.. Men snart så har vi ljust dygnet runt så då kan jag fota när som helst!🙂

När jag fick färgerna gul, grön och vit så tänkte jag genast på vår och vad passar då bättre än en bild när min dotter luktar på vårens första blommor.  Det här är en layout i lettersize och i början så var bakgrunden helt vit men jag tyckte det blev lite tråkigt så jag skar av lite av bazillen och tog på en kant med grönt papper. Den stora gula blomman ser kanske ut som om den är utanför layouten men jag har klippt den i kanten så den ska passa i ett album. För att få lite ”liv” så har jag blandat gul färg med lite vatten och sprätt med en pensel  och den gröna färgen är tattered angels färg glimmer glam.

 

Jag får tacka Yoli ännu en gång för att du väckte mig ur min scrappedvala!🙂

 

3 kommentarer

Filed under Layouter, UlrikaT

3 responses to “En utmaning från Yoli!

  1. Såå läckert! Din LO gör att jag läängtar efter gula krockos (stav??) ute i rabatterna….vilken vårkänsla du fått till
    Kraaam C

  2. Nenne

    MUMS! nu längtar ma verkligen till våren! Härliga färger och ursnygg LO!

  3. Eva

    Vilken härlig vårkänsla den här lo´n ger, kanonfin färgkombo och så snyggt gjort.
    Kram

Kommentera

