Teamets tolkningar skiss #2

Vi tänkte också visa lite inspiration till skiss #2 som ni har till och med den 29/1 att tolka! Lämna bara en kommentar med länk till din tolkning så kanske det blir just din layout vi visar här i bloggen!

Här är skiss #2:

Här kommer några av teamets tolkningar som ytterligare inspiration:

****

Loreleii:

Här har det kladdats hej vilt! Till förra skissen gjorde jag ju en ganska färgglad skapelse, idag blir det lite mindre färg och mycket mer slitet och ruggat.

Cirklar är ursnyggt på LO’s tycker jag! Det skapar en så härlig mjuk känsla. Mitt problem är bara att jag är urdålig på att klippa rakt (eller runt för den delen). Men, jag hade ett par runda element i deko’lådan på bordet som jag utgick från. Titeln är ”DU & JAG”, men det syns lite illa på fotot eftersom titeln är crémevit.

Jag har embossat i över och underkant med vanligt genomskinligt emosspulver och sen distressat rejält för att framhäva stämplarna. Jag stämplade lite text på ett par ställen av bara farten. Till datumcirkeln använde jag 3D-lack istället för emossing. Gjorde en tag som skrynklats ihop, distressats kraftigt och därefter stämplats innan texten kom på plats. Och så har jag ju en förkärlek för blommor, här fick de agera en fri tolkning av cirklarna i skissen.

Hur kommer det sig att syskon som ena sekunden drar håret ur huvudet på varandra och klöser stora rivsår på hela kroppen, i nästa sekund är oskiljaktiga och så kärleksfulla att man blir tårögd?! Snacka om syskonkärlek!


*****

Jag, Nenne, har gjort en tolkning av skissen, den här gången följde jag skissen ganska exakt och så här blev det:

Med en massa utklippta cirklar och rubons fick jag till alla cirklar på layouten som handlar om vår första kväll på Albertinelunds camping i Danmark under vår husvagnssemester i somras, då vi gick på upptäcksfärd i omgivningarna.

*****

Cyllan:

Cirklarna på skissen fick mig att tänka på en stämpel jag har i mina gömmor så den letade jag fram och använde på min tolkning av skissen.

 Jag började med att spraya med distress/vattenblandning på den vita cardstocken. Jag har använt Tumbled Glass och en egen blandning av grönt (Tumbled Glass+ Mustad Seed) och orange (Fired Brick+ Mustad Seed) Lät färgen torka innan jag stämplade dit lite extra fläckar med stämpeln Fläckar (Tingtura) i distressfärgerna Spiced Marmalade och Shabby Shutter och Tre Cirklar (Tingtura) i svart. Jag tyckte att journalingsrutan, som finns på skissen var en kul utmaning för en kortmakare som mig såå  jag valde att ha den kvar och skrev ut vad ordet KAOS står för😀

Ha det gött!
Kraaam C

*****

Ja, även jag (Roolz) blev väldigt inspirerad av den här skissen och ville ju såklart också göra min egen tolkning. jag inspirerades främst av cirklarna, som för övrigt påminner väldigt mycket om ett par tingtura-stämplar jag har hemma. :)  sagt och gjort, så fixade jag då snabbt lite egna matchande detaljer till LO:n med just de stämplarna. Jag stämplade direkt på lätt mönstrade papper (i samma serie) och klippte ut, några av motiven fick dessutom 3-D lack på sig. Det kanske syns lite dåligt på bilden, men jag stämplade även i hörnen på bakgrunden med en versamark-dyna för att få lite extra ljup i LO:n..

Titeln lyder ”LIFE is to love and be loved”.

 

//Roolz

*****

Jag, Lilla07an kunde inte hålla mig från möjligheten att tolka Pias skiss. Och så här blev min LO.

                                                                                                                                 

*****
Passa på att tolka skissen och kommentera med en länk till er tolkning senast den 29/1 så kanske det är just DIN skiss vi väljer att visa här i bloggen nästa söndag!

*****

4 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Lilla07an/Maria, Loreleii, Månadstävling, Nenne, Roolz, Skisser, Teamets tolkningar

4 responses to “Teamets tolkningar skiss #2

  1. Vilka läckra tolkningar tjejer!!🙂

  2. Pia

    SNYGGA tolkningar tjejer! /Pia

  3. Mmm..kan bara instämma i kören. Suuuperfina alster ni gjort!

  4. Eva

    OMG!!!! vilka underbara tolkningar, helt fantastiska.
    Kram och tack för inspirationen

Kommentera

