Färgläggningstips

Tingeliiing!

Idag tänkte jag, Cyllan dela med mig ett av alla de tips jag snappat upp på nätet under mina år som stämpeltokig kortmakare😀 nämligen hur man färglägger sitt stämplemotiv med mönsterpapper

 Jag börjar med att stämpla upp motivet och färglägger ansikte och hår samt andra hud-delar på motivet.  Alla delar som man inte tänkt färglägga med mönsterpapper alltsåå😀

Sen väljer jag ut det mönsterpapper jag vill färglägga med och stämplar den del av motivet jag ska färglägga – i det här fallet tjejens klänning – på mönsterpappret.

Klipp ut det uppstämplade och klistra fast delen där du ska färglägga motivet

♥ ♥ ♥

Detta är ett rätt kul-igt sätt att variera sin färgläggning på så jag hoppas ni vågar prova på det någon gång😉

Ha det gött!
Kraaam C

6 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Kort

6 responses to “Färgläggningstips

  1. Loreleii

    Two thumbs up!🙂 Tänkte jag skulle testa det nääääär som helst. Bli riktigt effektfullt.

    Kram!

  2. roolz

    låter superskoj.. har faktiskt aldrig provat.. kanske skulle våga mig på det nu då.. =)

  3. Vad häftigt
    Det måste jag testa

  4. Lilla07an/Maria

    TACK vännen. Vilket bra tips🙂 Särskilt för mig som aldrig tycker att jag har rätt färg på mina pro markers.

  5. Smart! Som en liten klippdocka 😉

  6. Pia

    Paper piecing är jättekul!! Jag är så dålig på att färglägga så detta är mitt sätt att piffa till de få stämplar jag har! Det blir jättefint! /Pia

Kommentera

