Utmanad!

Hej!
Min, Lilla07ans, första bloggdag på det nya året😀

Ett nytt år som ska fyllas med massor, massor av härligt innehåll. Jag har bestämt att 2011 ska bli ett hejdundrans bra år på alla sätt å vis. Fast jag har inte avgett några nyårslöften, har ni?

Idag tänkte jag visa er en LO jag gjort som en del av ett projekt jag håller på med. Ni har säkert hört talas/läst om ”en LO/dag i en månad”. Jag har översatt det till Lilla07an-stil och det jag just nu håller på med är att dokumentera min 3:e dotters första månad i livet.

Jag scrappar alltså 1 LO i A4-format för varje dag i hennes första månad till ett särskilt album. Det betyder att jag tar minst ett foto varje dag som representerar vårt liv med Melissa just den dagen. Om bilden föreställer henne eller nåt vi gjort är lite olika. Jag skriver lite journaling om den dagen. Bara vardagliga saker och sånt som händer just här och just nu. Dem större sakerna kommer ju att finnas på vanliga 12*12 LOs i hennes album eller vårt familjealbum sen.

Tidsperioden jag scrappar är 27/12-27/1 och här får ni se en av mina LOs.


Jag har bestämt mig för att varje LO ska ha datumet som en del av titeln. En del med bara datumet som titel, som den här. Andra med ytterligare titel. Just den här dagen var det första gången Melissa satt i babysittern. Precis som för systrarna tog det inte många minuter förrän blöjan var full av nåt som luktar illa🙂 .

Innan förra året var slut så fick vi i teamet en varsin utmaning av Yoli. Min utmaning bestod av att göra en LO med ”bara 1 foto” och ”minst 1 stämpelmotiv.
Efter att ha letat lite i min lilla glasslåda där jag förvarar dem få stämplar jag har så hittade jag den lilla filuren som fick hjälpa mig att klara utmaningen.
Tack för en härlig utmaning Yoli!

3 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Lilla07an/Maria

3 responses to “Utmanad!

  1. Åhhhhh så läckert det blev å väldigt Mariaigt!! haha😛
    Stämpeln passade ju perfa till fotot!!😀

    Kraaaaaam

  2. Vilken kul-ig idé att göra en LO om dagen i en hel månad. Ett bra sätt att komma ihåg den första tiden (fast det där med bajs överallt var inget kul att komma ihåg…fick ju flash-back till när mina var småå och gjorde lika dant…triist värre (bläärk!)😀 )
    Din LO blev som som vanligt heelt fantastiskt – du fixade ju utmaningen galant!
    Kraaaam C

  3. Eva

    Ååå så härlig, och kul text, så hela ansiktet ler man minns hur det var.
    Kram

Kommentera

