Altrad klocka..

Bild

Ja, då var det dags för mig (Roolz) att inspirera här igen och idag tänkte jag bjuda på en altrad klocka. Jag har verkligen fastnat för alter, någor som jag länge haft svårt för, men som jag bara tokgillar numera..😉 Jag köpte mig en stor väggklocka ganska billigt, som var av ett träliknande (och mycket scrapvänligt) material. Den var ganska fin innan med, men jag hade ju såklart lite speciella planer för den.. 😉

Jag började med att försiktigt plocka bort visarna och sedan grunda hela klockan med flera lager av vit akrylfärg (t.ex. gesso). Sen skar jag ut en cirkel ur ett mönstrat papper (ifrån en av tim holtz:s paperstacks), gjorde hål för urverket, distressade kanterna och limmade fast.

För att klockan inte skulle bli så vit och tråkig så använde jag mig av masker och distresser och fick fram ett klock-relaterat mönster på..  :)  Även ordet ”time” är gjort med masker och distressfärger, men med lättare rörelser, för en ljusare färg. Siffrorna är av chipboard och är målade med svart färg och täckta med cracklepaint. Sen la jag även lite cracklepaint på ordet ”time” och drog med svart akrylfärg på kanten av klockan. Efter att all färg torkat satte jag helt sonika tillbaka visarna igen och min nya altrade klocka var färdig.. 🙂

Ja, det var allt jag hade att bjuda på för idag..🙂

//Roolz

Bild

7 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Roolz, Tips och idéer

7 responses to “Altrad klocka..

  1. Snyggt! En fin klocka blev ännu finare!🙂

  2. Kanon fin! Rolig ideé! Scrapkram Jenny en kaffesugen scrappare.

  3. Wow!! såå läcker den nya klockan bidde….grymt snygg (vill ha en lika dan till mitt pysselrum😉 )
    Kraaam C

  4. roolz

    tack vad gulliga ni är.. hihi, ja, det var en present.. men nu funderar jag på att göra en till mig med..😉

  5. Vad snygg klockan blev! =)
    Kram Elenor

Kommentera

