Framtidstro

 

2011 är nu inte lika nytt längre. Tiden har en tendens att rinna iväg och ibland måste man stanna upp och fundera över vad man fått med sig på vägen. När jag satt och funderade på vad jag skulle skapa att blogga om till idag fick jag just en sådan funderare. Och vad jag insåg var att maken och jag firar 10 år som par i år! Och tiden har verkligen bara runnit iväg, det känns som igår som han stod där lite blyg i hallen och presenterade sig. Och vad har vi fått på vägen? Jo, först utbildning, arbetslöshet och därefter jobb. Men framförallt två underbara barn som gett mig mer glädje än jag trott var möjligt. Men men. Tillbaka till scrapbooking!😉 Resultatet av funderandet blev en LO. Hittade ett kort från vårat bröllop och eftersom jag aldrig scrappat något på ”riktigt” runt bröllopet eller om mig och maken som par, så passade det perfekt!

 

 

En för mig, mycket blomfattig LO. Men ibland ska det inte vara för mycket. Mistade den vita cardstocken med lite rosa mist från Tattered Angels. Tagsen mistades i samma färg men mer ”grundligt”😉 Rubriken stämplades med dyna i guld och emossades med vanligt guldpulver. Beroende på hur länge du värmer pulvret så blir det olika resultat, jag gillar att behålla lite ruffig yta och värmer bara precis så pulvret börjar smälta. Värmer man längre blir det ett slätare resultat.

Ibland vill man inte att allt ska synas. Ett sätt är att sätta dold journaling i form av utdragbara tags, något jag ofta gör på mina LO’s eftersom jag har hemsk handstil. Ett annat är att göra hela fotot till dold journaling. Jag satte gångjärn med hjälp av mönsterpapper och öljetter på fotot och en phototurn som ”lås”.

Och vips har man en dold lite lucka att skriva sin journaling i. Här blev det en dikt av Nils Ferlin som jag tycker är ”spot on” på mig och maken.

Den lilla ”hörnan” fick hemmagjorda tags med mega-öljetter. De mistades kraftigt med samma mist som CS-stommen och distressades sedan med victorian velvet och walnut stain från Ranger. Lite doodling runt.

Nu hoppas jag att 2011 blir ett lika bra år som jag känner att det kan bli. Och jag ser med spänning fram emot våra nästa 10 år, för uj va de kommer gå undan!

5 kommentarer

Filed under Layouter, Loreleii

5 responses to “Framtidstro

  1. Wow vad fin den blev.
    Tycker att du skriver riktigt fint

  2. Snyggt!
    10 år går väldans fort…jag och maken har snart häng ihop i 11 år och det tycker jag känns konstigt för jag har inte blivit äldre eller?😉
    Kraaaam C

  3. Underbar! Vi gifte oss 1993 men hade Birger Sjöbergs ” mitt hjärta är ditt ditthjärta är mitt och alrig jag lämnar det åter…” Blev inspirerad att göra något liknande … Tack för ideen!
    Kram Tygbiten

  4. Helt ljuvlig, Loreleii!!!

  5. Verkligen vacker LO.
    10 år…mmm…inser att jag och maken kommer att fira 15 år som gifta iår..och hela 22 år ihop!! Jösses!…för jag är ju inte äldre än 27 i år igen… = )
    Kram!

Kommentera

