Teamets tolkningar skiss #1

Ni hänger väl på vår skissutmaning under januari? Tolka den fina skissen som Pia ritat och länka till din tolkning senast den 15/1 så har du chansen att visas upp här i bloggen nästa söndag!

Här kommer några av teamets tolkningar som ytterligare inspiration:

****

Loreleii:

Jag älskade den här skissen! Men jag har så ont om kort i ”serie” eller som passar ihop. Att dessutom hitta små kort när det ska vara flera på samma LO är nästan hopplöst här hemma. Men! Efter en djupdykning bland de få foton jag har framkallat hittade jag en bildserie att leka med. Har försökt vara ganska trogen skissen. Hittade ett perfekt papper i gömmorna som jag har haft i snart 2 år utan att veta vad jag skulle göra med det. Stansade ut fotona med scalloped cirklar från Spellbinders för att matcha blommorna på pappret. Doodlade runt och gjorde ”blomstjälkar för att binda ihop det ytterligare med trycket. Journalingen är bokstavspärlor på bomullstråd fastsatt med olika brads i matchande färger. Har även stämplat i över och underkant för att skapa ”himmel och gräs” (stämplar från Tingtura).

En färgbomb från en scrappare som normalt sett är mer åt det ”romantiska” hållet…. Men! Man måste våga för att lära och för att vidga sina vyer :)


*****


Helén:

Hej allihopa! Det var längesen jag syntes här på ScrappTorget, av olika anledningar, men efter ett långt uppehåll har min skaparlust vaknat igen och Pias skiss satte verkligen fart på ”mojon”! Istället för att välja flera separata foton gjorde jag ett litet collage med bilder på samma tema, nämligen de härliga och vackra ljusen som sprider sig i juletid! Det är en av mina favorittider på året och jag njuter verkligen av att se alla dessa ljus!

Jag har maskat med distresser för att få till swirlen och den prickiga ramen. Jag har även maskat med Glimmer Mist koppar, som syns som ljusstrålar runt stämpeln med lyktstolpen (Tim Holtz). Ljuset i stolpen har jag färglagt med ProMarker. Lite stämplat notpapper, blommor från Prima och stansade blad och pappersremsor har jag också tagit med. Samt en bit av en overlay, som sticker fram bakom fotot.

Det är verkligen skönt att vara igång igen och nu hoppas jag att det inte tar lika lång tid innan vi ses igen!

****

…och här kommer då min (Pias) tolkning av skissen. Jag gjorde den som en framsida till min BOM som jag tänkt starta i år. Jag har ju inte gjort någon sådan, och har utgått från Ali E´s ”One Little Word” koncept som påbörjas nu i januari. Man ska välja ett ord som sedan följer en under hela året. Mitt ord blev förändring ett ord med många bottnar för min del. vi får se om detta ord följer med under året som kommer.

Jag har valt att inte ha med några bilder alls utan använde mönstrat papper och dekorationer istället. Jag älskar allt som heter Tim Holtz och det går ju inte att missa med denna 6×6 lo. På baksdian kommer jag att skriva min journalling om ordet, men den vill jag behålla för mig själv.

*****

 
Jag, Lilla07an, formligen älskar skisser och kunde så klart inte hålla mig från att tolka Pias underbara skiss. Jag valde att scrappa i A4 format och så här blev min tolkning:

*****

Kurrebo här…säger tjoo-hoo! För jag har scrappat en LO! Det har det inte blivit många av för min del på sistone….men nu ni…nu har jag fått till åtminstone en Lo!

Såå…utan vidare förklaringar…här kommer då min tolkning av Pia´s läckra skiss.

En ganska enkel LO med få dekorationer och fokus på fotona…. lite rivet och slitet. Passar bra till fotona som är på mina fem barn när vi var på High Chaparrall i somras.

…endast en liten dinglande tag ifrån Tim Holtz petade jag dit…inte en blomma så långt ögat når, haha. Den tagen och kedjan har jag förövrigt limmat fast så att de stannar kvar i den positionen…  =  )

Stjärnorna kommer från baksidan av mönsterpappret…eller, rättare sagt, ett likadant ark. Thickersbokstäver blev pricken över i..

Efter den här LO´n så känner jag att jag fått tillbaka lusten att skapa LO´s…och det är jag väldigt glad för!

KRAM! Sophia

*****

Jag, Nenne, bjuder också på en tolkning av Pias härliga skiss. Jag vred lite på skissen och istället för många foton hade jag ett foto och la till fyrkantiga dekorationer motsvarande rutorna på skissen.

 

Glöm inte att kommentera SKISS #1 med en länk till din tolkning senast på lö 15/1 för en chans att bli utvald och visad här i bloggen nästa söndag! På tisdag kommer en ny skiss att tolka!

3 kommentarer

Filed under Helén, Kurrebo / Sophia, Layouter, Lilla07an/Maria, Loreleii, Månadstävling, Nenne, Pia, Skisser, Teamets tolkningar

3 responses to “Teamets tolkningar skiss #1

  1. Pia

    Så snygga tolkningar ni gjort tjejer! Jag känner mig ärad!! /Kram Pia

  2. Åhh, vad mycket läcker inspiration!!

  3. Vilka lääckra tolkningar ni alla ha gjort – snyggt!!!
    Kraaam C

Kommentera

