Scraplagrets Kit Club

God fortsättning!!!

Jag, Cyllan hoppas ni alla haft en sköön jul- och nyårs helg. Det har jag för jag fick göra en av de saker jag gillar bäst i mellandagarna…. nämligen att pyssla😀 Och inte med vad som helst – ett  Scraplagrets Kit Clubs kit , som i december såg ut så här….

I kitet hittade jag b la  papper från Maja Design (Ska vi ta en fika) och Webster´s Pages (Hollywood Vogue), matchande cardstock, journaling card (Webster´s Pages Hollywood Vogue), bokstäver (October Afternoon Mini-Market),  chipboard dekorationer (Maya Road), Pearl Beads-hjärtan, lila och vita blommor (Hydrangeas)mm

♥ ♥ ♥

De härliga papperna i kitet gjorde mig sugen att dekorera ett minialbum (8×8 cm) som jag ska ha och samla kloka ord i (ni vet sån där fraser som ska påminna en om livets goda när man känner sig lite blåå). Jag tyckte mönstret på arket, Stardom (Webster´s Pages) var så dekorativt att jag inte ville ha någon mer dekoration på framsidan.

Baksidan av boken

Min Kloka Ord-bok kommer att stå framme som dekoration

Vissa sidor dekorerade jag lite mer och andra behöll jag enkla

På det här kortet har jag använt papperna, Plommonkaka och Björnbärs rutor (Maja Design). Jag gillade baksidorna på journaling card:sen bäst (ler) såå det ena hamnade på det här kortet och nästa ser ni på andra kortet. Jag använde även mönsterpapper till att färglägga kläderna på mina stämpelmotiv. Stansade ut en blomma med min retroblom-stans som jag satte i mitten av två lila hydranges-blommor samt ett pärlhjärta. Den grå spetsen (som jag tror är från Prima) var läcker att jobba med för den var som ett gummiband – kanske inte såå lätt att lägga på plats men den fastnade snabbt med min Strong & Precise Glue

På min andra kort har jag änvänt papperna, Marzipanbakelse (Maja Desing) och Shine A Light (Webster´s Page). Chipboard-stjärnan färgade jag in med distress (Barn Door) och sen la jag  på ett lager Stickler (x-mas). På den vita Hydrangeas-blomman stämplade jag med en fläck-stämpel (med Barn Door och Fired Brick) Var väldigt imponerard över hur många bokstäver som fanns på bokstavsarket så de använde jag flitigt på mina alster (ler)

 Webster´s Pages pappret Diecute var såå läckert att den ville jag förståss få till en LO av. Använde de bruna Cardstocks papperna samt baksidan av Shine A Light arket + ett journaling card.  Skrev text med Oktober Afternoon Mini-Market bostäverna som följde med i kitet.

På min nästa LO har jag använt papperna, Double Feature, Come Fly Whit Me (baksidan) och Shine A Light (för jag är såå svag för randiga papper :-D) , två vita Hydrangeas-blommor och så ännu mer bokstäver.

♥ ♥ ♥

Tack Emma på Scraplagret för att jag fick pyssla med detta häärliga kit ♥

Kraaam C

7 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Kort, Layouter, Minialbum, Scraplagret

7 responses to “Scraplagrets Kit Club

  1. Pia

    Wow!! HELT ljuvligt! Älskar dessa papper och vilket kit alltså!! /Pia

  2. Vilket fint kit! Otroligt fina saker som du har gjort med det!

  3. Eva

    Underbart material och guuuu så fint du har gjort alla alster.
    Kram

  4. WOW! Vad mycket du har skapat! ÄLSKAR ditt minialbum – liftvarning! – vilken underbar idé med små uppmuntrande ord!

    Så snyggt du fått till det med blommorna och alla detaljer på korten också!
    KRAM!

  5. Ojojoj, vad mycket du gjort! Vad roligt!! Blir så glad av dina alster, och det där minialbumet är dte liftvarning på som Nenne skriver🙂 Tack ♥ Kram Emma

  6. Åh så mycket fint du gjort med kitet. Min scrapping har legat nere lite men nu blev jag riktigt sugen att sätta igång med Maja papperen som ligger och väntar. Kramiz

  7. roolz

    sååå fina.. =) åh, jag bara älskar de papperen.. känns så lyxiga på nåt sätt.. =)

Kommentera

