Att skapa utifrån en skiss!

Nu då julstöket är över kan det vara skönt med några dagars annat scrap än jul och högstider. Jag (Pia) har haft turen att få vara ledig nu i mellandagarna och har grävt djupt i både fotohögen och pappershögen. Det är alltid utmanande i alla fall för mig att bara scrappa med papper som jag haft i minst ett år. Jag har använt en skiss från Cherie Averill som designar skisser för http://sassylilsketches.blogspot.com.

Här är själva skissen som jag skapat efter:

…och jag har valt att vända på skissen åt höger och sedan följa den ganska så noga. Det är många som undrar när man följer skisser om man måste följa den exakt eller om man kan göra lite som man vill. Svaret är väl, det beror på. Ska du vara med i en skisstävling så ska man ju se att du följer skissen så pass att det är igenkänningsbart och är det bara för att du vill skapa för din egen skull så spelar det ju ingen roll. Laddar man däremot upp en skiss på sin hemsida/blog eller online galleri så ska man tala om vem som designat skissen och/eller länka till den personen. Det hör liksom till god ton att göra så.

Här är då min tolkning av skissen!

Jag önskar er alla några sköna mellandagar och en god fortsättning!

7 kommentarer

Filed under Layouter, Pia, Skisser

7 responses to “Att skapa utifrån en skiss!

  1. Härlig färgglad layout!

  2. Vilken härligt LO!! Blev verkligen glad när jag kikade in här. Skissen föll mig också i smaken, skiss-tokig som jag är.

  3. Fin LO och bra info.

  4. Vilken färgglad och fin LO!

  5. Eva

    Snygg och härligt färgglad Lo och bra sida att hitta skisser på.
    Kram

Kommentera

