Rolig paketinslagning

På mitt jobb har vi en tradition att vi under december lottar ut hemliga tomtevänner bland kollegerna på jobbet, och på sista kafferasten före jullovet samlas vi och Tomten kommer och delar ut paket…

självklart är ju en del av sporten i det hela att gissa vem man fått sin julklapp av…

I år får min hemliga tomtevän ett paket som ser ut så här:

enkelt att slå in men väldigt effektfullt🙂

Jag har paketerat in min present i vanligt brunt paketpapper som finns att köpa för billig penning i många affärer som säljer paketpapper nu till julen. Sedan har jag använt mig av mönstrat papper från Lily Bee och öljetter för att träda i vanlig trädgårdssnöre igenom istället för de vanliga paketsnören man kan köpa i butiken.

Ett litet tips!  Innan man öljetterar, sätt en tejpbit på baksidan av pappret, då håller det bättre när man spänner fast pappret med snöret🙂

 

KRAM
Katarina

 

12 kommentarer

Filed under Julkalendern, Scrapptorget

12 responses to “Rolig paketinslagning

  1. Rackarns vilken läckerhet.. Nå jag SKA pröva..!😀

  2. Snyggt! Brukar själv också använda mig av brunt omslagspapper men skulle aldrig kommit på att slå in på detta sätt. Detta paket var riktigt rolig med ”korsett” omslag😀

  3. Vilket roligt sätt att slå in paket på! Jättefint!

  4. Eva

    Guuu va läckert, ”snor” idén direkt….. tackar
    kram kram

  5. Katarina

    Så glad jag blir att ni gillar det🙂 ”sno” på ni bara🙂
    KRAMIS!

  6. Vilken rolig grej att göra på jobbet!
    Jag lever i tron om att jag ska hinna göra vackra paket till mina kära detta år, det blir så mycket roligare att ge bort då.

    Eivor/Ejja

  7. Åhh, vilket läckert pket! Så där läckert ser inte mina ut😉

  8. Ali

    Jag tycker att inslagningen nästan är halva grejen när man ger bort presenter, och den här varianten ska jag helt klart prova mig på. Riktigt fint!!

  9. Åhhh vilken härlig inslagning!!😀

    Kraaaaaaam

  10. Hur fräckt som helst!!😀

  11. Vilket fint paket, inte svårt för kollegorna att gissa vem som har gjort den…

Kommentera

