En liten gran till jul…

För en vecka sedan visade Jånna en så söt, färgglad gran och nu kommer jag, Nenne, med en annan variant på gran.

Jag har utgått från en kon som jag själv snurrade till och sedan använde som mall, sedan skar jag remsor av olika mönstrade papper och limmade ihop dessa.

Innan jag monterade ihop bitarna stämplade jag en snurkla i ovankant och embossade med silver, jag använde även silverpulver till chipboardstjärnan och till texten.

Jag dekorerade sedan med massor av fina brads och halvpärlor, silverstickles, band och pins, den här granen får stå mitt bordet på julafton hemma hos mig!!

Så, så, iväg och gör en liten gran till jul nu!🙂🙂

15 kommentarer

Filed under Alter, Julkalendern, Nenne

15 responses to “En liten gran till jul…

  1. Så fiffigt och enkelt. Snyggt. Den blir fin på julbordet!🙂

  2. Snygg! Verkar vara ett bra sätt att bli av med spillbitar🙂

  3. Verkligen jättefin!

  4. Jättefint!!!
    Det blir väldigt snyggt att embossa med silver.
    /Lousan

  5. Vilken läcker gran!

  6. Dekorativ gran passande att ha på julbordet.

  7. Jessica Juselius

    Ni är så påhittiga !🙂

  8. Helt underbar gran… Så julig å lite mer traditionell än den innan!! så himla snygga båda två!! Så läckert med stjärnan i topp också… den har du verkligen fått till snyggt!!😀

    Kraaaaaaam

  9. Jättefint, den skulle man göra. Perfekt för barnen. Undra om det hinns med i år bara…

  10. Vad snyggt! Undrar om man hinner med att göra en innan jul… Annars får det bli en nyårsgran!

  11. Pia

    Embossing är en sån där kul grej som när man väl kommer på att man ska embossa så blir det ju så snyggt!! Älskar att du gjort granen så traditionell och julig!🙂 Kram Pia

  12. Ali

    Jättefin dekoration att ha på julbordet… hoppas att jag hinner göra en själv.

Kommentera

