Lucka 15 – en jullayout

Nu är vi mer än halvvägs och det börjar tindra mer och mer i barnens ögon! Jag (Pia) har valt att scrappa en layout igen! Det är precis som att min blockering för jul layouter släppt och detta året har jag scrappat flera stycken. I förrgår firade vi Lucia och dessa bilder behövs ju såklart scrappas. Barnen är så fina i sina lussekläder och här är en layout om förra årets Luciafirande på Scouterna.

Jag har använt de läckra papprena från Piondesign serie  ”Väntan på tomten” som verkligen passar till alla sorters julprojekt. Här har jag valt att riva och inka i massor och behåller ändå ett enkelt och stilrent upplägg.

Har doodlat (som vanligt) på en del av papprenas kanter, den vita pennan  är en Signo white uniball broad och den bruna pennan är Zig Writer chocolate.

Jag hittade en gammal dekoration ”clear label” som jag nog köpte i början av min scrapbooking karriär, men som jag tyckte passade bra här och som jag skrivit med en ”Zig photo signature” penna på.

Jag önskar er alla en fridfull jul och fortsatt härligt scrappande ända fram till jul!

Scrappa lugnt!

13 kommentarer

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Layouter, Pia

13 responses to “Lucka 15 – en jullayout

  1. Fin LO. Snygga färger tillsammans.

  2. woooow så himla läcker LO!! Snyggt med typsnittet också… passade så bra!!

    Kraaaaaaaaaam

  3. Jättesnyggt! Jag gillar verkligen färgkombinationerna!

  4. Underbara bilder och jag gillar den rena stilen och teceksnittet🙂

  5. Härlig layout. Gillar och använder själv en hel del av Piondesign och Pysselgummans papper🙂

  6. Jättefin! Jag är oxå så att jag scrappar om föregående jul när julen börjar nalkas. Det blir liksom mer ”juligt” om man scrappar dessa layouter i december. I Juli har man fokus på annat…sol och bad t.ex.😉

  7. Jättesnyggt! Gillar färgkombon och att fotona var s/v.
    Kram Lousan

  8. Ali

    En LO helt i min smak, ”less is more”!
    Man behöver inte alltid smacka dit en massa ”lull-lull”.🙂

  9. Jättesnygg LO, bara älskade det där alfabetet, så läckert

  10. Åååå jag missade igår för jag inte hade en dator!!! Men jätte fin layout!

  11. Eva

    Så snyggt! Det passade så snyggt med svartvita foton till pappren, läckert.
    Kram

Kommentera

