Lucka 14 – ett julbusigt flaskkort

Tiingeliing!!

Idag bjuder jag, Cyllan på ett enkelt flaskkort. Det jag gillar med de här korten är att de är två-i-ett = både kort och dekoration😀

Min flaska är tänkt att hamna hemma hos en man såå därför gjorde jag mitt flaskkort i form av en slips (allt för att busa till det lite😀 )
Stämpelmotivet, Tomte i kalsonger från Skogstokiga har jag min vana trogen färglagt med Promarks. Dekorerade enbart med ett par utstansade ”grankvistar” (fermstans) och de svarta bokstäverna, som jag hittade i mina gömmor, rispade jag lite med nageln såå de fick ett slitet utseende.

♥ ♥ ♥

Glöm inte att njuta lite av julen …så här mitt i all julstress😉
Kraaam C

15 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Julkalendern, Kort

15 responses to “Lucka 14 – ett julbusigt flaskkort

  1. Har aldrig gjort ett flaskkort… Men blir otroligt inspirerad att göra ett när jag kikar in här🙂 Perfekt till en man, detta ”slipsflaskkort”!

  2. Kul idé med slipsmodell och ”tomte” med slips🙂 Snyggt flaskkort.

  3. Snyggt! Kul med slipsformen!

  4. Kul idé med slipsmodell. Stämpeln är riktig kul!🙂

  5. Måste prova flaskkort någon gång… sätter oftast bara en enkeltag och något lite band… men detta är ju lite skojjigare

  6. Sonja

    Fint flaskkort!

  7. Vilken härlig idé..!😀

  8. Pia

    roligt och en härlig stämpel!! /pia

  9. Eva

    Käckt flaskkort och stämpeln är urfräck
    Kraaaaaaaaam

  10. Ali

    Perfekt idé för glöggflaskan…

  11. Nu har jag gjort ännu ett julkort av pappren som jag vann hos er på ScrappTorget.

    http://zirosscrap.blogg.se/2010/december/julkort-efter-scrappaloss-skiss-v49.html

  12. Flaskkort är alltid lika roligt att ge och få. Gjorde ett själv ifjol med en liten ficka på där jag stoppade i en chokladkaka…det uppskattades😉

  13. Kul och vilken söt stämpel

  14. Jättesnyggt! Passar utmärkt till en man. Måste nog oxå pröva ett flaskkort.
    /Lousan

Kommentera

