Lucka 13

Det är roligt att ge bort något lite mera personligt när man blir bortbjuden under julen, så här gör jag Ulrika, en presentpåse att ge bort.  Jag har köpt cellofan på Panduro för att slå in en vinflaska och en liten hemlagad påse som man kan ha godis eller en liten present i.

Det blev kanske inte så elegant inslaget i cellofanen men jag tänker som så att det blir ju snabbt avtaget så det gör nog inte så mycket.🙂

Jag har gjort en  tag som är sprayad med en massa glimmermist  och sedan har jag hängt den på bandet som knyter igen påsen.

 

En påse som jag har gjort efter en helt superbra tutorial som jag hittade här.  Det här pappret har jag haft läänge men först nu så har jag hittat hur det bäst ska användas så nu önskar jag att jag hade flera av det.  Bladen är ett felköp som blev helt rätt nu till jul, helt perfekt glittriga.

Då hoppas jag att alla har haft en trevlig Lucia med en massa sång och lussekatter!

 

17 kommentarer

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Scrapptorget, UlrikaT

17 responses to “Lucka 13

  1. Jag tycker cellofanpåsen ser bra ut och påsen du gjort är jättefin!

  2. Ali

    Juligt och fint med röd cellofan, och presentpåsen är jättefin! Den ska jag helt klart prova göra själv.

  3. Åhhh så läckert vännen! Älskar den översta tagen så fin. Vad snyggt det var med röd cellofan, så himla effektfullt!!😀
    Kraaaaaaam

  4. Gillar verkligen påsen!

  5. Perfekt att ha med sig när man går bort, bara att byta färg efter årstid🙂 Härliga!

  6. Toppen! Som någon skrev innan, byta färg efter årstid…

  7. röd cellofan var ju häftigt! =)

  8. Mycket fin påse.. Måste göra ett försök på en sådan…

  9. Hello, Nice stuff here…I’ve been looking for some post like this..keep up the good work and i will look forward for your articles..5 stars..

  10. Gillade verkligen mjölkkartongen, den måste jag prova att göra. Glad Lucia.

  11. Pia

    Man blir alltid glad för fina presenter! Jättefina grejjer du gjort! /Pia

  12. Mycket fina presentförpackningar.

  13. Vilken superfin kartong du gjort!
    Tror jag har det papperet. Kul att få tips på hur det ska användas.🙂

  14. Den som får den här fina presenten blir säkert jätteglad! Cellofanen passar bra tycker jag🙂

  15. Eva

    Jättesnyggt, ovanligt med färgad cellofanplast det måste jag leta efter, blir ju det där ”lilla extra” direkt med cellofan. Super!
    Kram

  16. Superfint blev de, båda 2! Måste nog prova att göra en sån där ask jag med🙂

  17. Snyggt med röd cellofan. Glimmermist på tagen blev jättesnyggt. Påsen var smart.
    /Lousan

Kommentera

