Lucka 11 – chokladkaka…

Hejsan!!!

Eviebee här……. Nu är det bara två dagar kvar till Lucia och vi får njuta av vacker sång både från radion eller våra egna små lucior och tomtenissar. Ute ligger snön så vackert vit och julkänslorna börjar komma med en härlig känsla av värme och förväntan. Jag älskar julen och detta med att få pyssla om det lite extra här hemma, baka och koka all risgrynsgröt som de mina äter i mängder mmmmm…….

Nu över till mina julklappar…….. det är två altrade chokladkakor med plats för en biobiljett eller annat presentkort. En perfekt present till de lite äldre barnen som vuxit ur leksaksåldern.

Material till den blå chokladkakan: Enfärgad cardstock, mönstrat papper från Magnolia. Stämplar: Tilda hanging ornaments och textstämplar från Inkido. Spetsband och vitt organsaband.

Material till den rosa chokladkakan: Enfärgad cardstock, mönstrat papper från Inkido. Stämplar: Magnolia stämpel från 2009 års julkollektion och textstämpeln från Bildmålarna. Ett vackert spetsband och ett rosa prickigt organsaband.

Några bilder på motiven som jag färglagt med distress ink.

Snöflingorna har jag stansat ut och målat med snow marker pennan och sedan värmt med embossingfönen så att det får en snöliknande effekt som är upphöjd.

Det var det hela från mig idag och jag önskar er en härlig fortsättning på lördagen……

Många kramar från mig…..

17 kommentarer

Filed under Alter, Julkalendern

17 responses to “Lucka 11 – chokladkaka…

  1. oj! vilka sööta =)

  2. Vad tjusiga🙂 Riktigt bra ide att ha två i en present, vem kan tacka nej till choklad lixom😉 Stämplarna blev ju riktigt fina, jag har inte riktigt förstått mig på hur man målar med distressInk än men det lär jag mig väl så småningom🙂
    Ha en bra dag, Kram!

  3. Jessica Juselius

    Jätte söta! Stämplarna är sååå fint målade! Jag målar med promakers och då känns det inte som om man kan få så där ”Ljuva” färger… eller så är det jag som inte har rätta knycken😉. Jag hade blivit jätte glad för den presenten!

  4. Ali

    Söt inslagning av sött innehåll! Det var riktigt fint att ha spets bredvid Doily lace-stansningen…

  5. Ljuvliga färger! Mottagarna kommer säkert att bli jätteglada!🙂

  6. Åh vad söta kort och fodral du har gjort!

  7. Mmmm…mumsigt och riktigt läckert!

  8. Den perfekta julklappen under granen

  9. Åh så bedårande! Och vilken inspiration man får för att göra fina gåvor!

  10. Eva

    Åhh,vad fina. Har själv testat att göra fina ”chokladpaket” men tack för idén till den lilla fickan inuti kortet. Plötsligt fick chokladen ett användningsområde till.
    Lussehälsningar Eva i Kalmar

  11. helt fantastiska!!!!! Wow!!!

  12. Åhhh så helt underbara vännen!! Så smart och läckert…
    Kraaaaam

  13. Eva!! De är hur söta som helst!! Smart att kunna kombinera dem med en biocheck eller ett presentkort!
    Kram
    Linda

  14. Jättefina chokladkakor och så fiffigt med plats till biobiljetter. Toppenfint.

Kommentera

