Glögg, choklad och ett förklädeskort…

Yoli här:

Hej!

Nu närmar sig julen å jag håller på att förbereda så gott jag hinner. Ja, december detta året har redan visat sig bli en alltför stressig månad å jag önskade att jag haft en tomte-klon som kunde komma å avlasta mig lite. *skrattar* men jag är nog inte ensam om att tycka att jule-stressen gärna sätter in i december – men när man väl hamnar på självaste dopparedán så släpper allt och man kan bara njuta istället…😀

I dag har jag gjort en liten julgåva till en god vän som ska bjuda på glögg-party. Det fick bli en glöggflaska med tillhörande gottigt. Denna modell på kort fick jag av en vän och jag gillade idén väldigt mycket, ja, man slår liksom två flugor i en smäll… både sött kort och en rolig flask-dekoration.😛

 

Det är Maja Designs underbara julkollektion jag använt till detta flask-kort. Som ni ser hade jag inte fått köpt den riktiga chokladen ännu, utan fick ta en fusk-choklad nu under fotandet.😛 Men det ska bli en mörkare choklad med någon trevlig smak på tänkte jag.😀

Kanske man ska ge bort några polkagrisar också nu när lilla Magnolian ändå håller i en så fint.😛 Visst är hon söt! Färglagd med ProMarkers och MCP-teknik. Den söta texten kommer från Vilda Stamps.

***

Å nu till en ganska ojulig sak men som är en julklapp…

Har nämligen gjort två tavlor till min vän som hon ska få i julklapp. Motivet är inte juligt men vill ändå visar er hur man enkelt kan göra unika alster att ge bort i julklapp!😛

Två tavlor på en okidee. Det enda som behövs till detta är akrylfärger, snickeri spackel och lite matfolie.😀 Lätt som en plätt med andra ord! Så sätt nu fart å skapa lite julklappar för egen hand – det är ju oftast väldigt uppskattat.😀

***

Nästa kort är åter i julens färger…

Å i form av ett litet förkläde. En modell som är så söt att göra och väldigt enkel. För att få mer effekt på kortet så har jag embossat med guldigt Utee.

Inkidos pepparkaks-text är så himla läcker och tillsammans med denna lilla hÄngeln blev det ju bara för sött.

När man öppnar kortet ser det ut såhär. Visst är det gulligt…😀

***

Det var allt från mig!
Kraaaaaamar//

19 kommentarer

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Kort, Yoli Design

19 responses to “Glögg, choklad och ett förklädeskort…

  1. Loreleii

    Helt underbart!!! Åh va jag önskar att jag kunde måla så där… Vilka tavlor! Mums!

  2. Jättefina saker du har gjort! Väldigt snygga tavlor som du har målat. Julkortet i form av ett förkläde är också jättefint!

  3. Ojojoj så fina saker😀 Jag älskade iden om flaskkortet med en chokladkaka+kort i! Du har möjligtvis ingen mall på den? Eller gick du bara efter fantasin?🙂
    Hur som helst, jätte bra inspiration ^^ Sedan var ju tavlorna ljuvliga, jag ritar lite, men det där har jag nog väääldigt svårt att toppa😛
    Kram

  4. roolz

    helt galet fina grejer asså.. =)

  5. Oj vad mycket fint!!!! Superfint skulle jag nog säga🙂 Håller med om att självgjorda julklappar är uppskattade men såna tavlor blir nog för avancerade för mig🙂 Supersnygga är de. Jag går nog nöja mig med att ge bort tovade tomtar som julklappar….😉 om jag ska ge något självgjort vill säga…🙂

    Ha det bäst!

  6. Supersnyggt allting
    MALLAR önskas till förkläde och flask-ask
    Ha en trevlig kommande helg
    Kramar//Y

  7. Helt underbara tavlor Yoli, tror inte att jag skulle få ett så lyckat resultat. Älskar korten oxå, förklädet är nog min favorit. Ha det bra…

    kram maria

  8. Du glömde en sak man behövde för att göra tavlorna – talang!🙂

    Jättekul med flaskkortet med plats för choklad, mycket bra tips inte bara så här i jultider.

  9. urtjusiga tavlor!!! Vilken fin julklapp!

  10. Jätte fina saker du gjort!

  11. Åhh, vilka underbara alster! Särskilt förklädeskortet blev jag väldigt förtjust i! Enkelt och sååå snyggt!🙂

  12. vilket proffs du är!

  13. Gillar förklädeskortets insida. Mycket läcker. Övrigt var oxå mycket fint🙂

  14. Fel adress på tidigare inlägg, provar igen.

    Gillar förklädeskortets insida, mycket läcker. övrigt var oxå mycket fiint🙂

  15. Bara läckerbitar som vanligt vännen😀
    Kraaam C

  16. Jessica Juselius

    Verkligen fint/snyggt… gillar förklädet och det ”kladdiga” som du har embossat – kul!

  17. Eva

    Helt galet så snyggt…… tavlorna var urtjusiga
    Kram

  18. Ali

    Jag gillar förklädes-kortet och TAVLORNA!! Oj så fina, men det behövs nog liiite mer än färg, spackel och folie… typ talang!!
    Jag får nog nöja mig med att ge bort köpta klappar…🙂

  19. Som jag sa till dig tidigare Yoli…de där tavlorna är sjukt snygga! Sug åt dig berömmet vännen. Det är du värd!
    Kram!

Kommentera

