Julkorts inspiration…

Åhh… va härligt det är att se hur kreativiteten flödar i dessa tider. Det pysslas i alla former och till och med dom som inte är drabbade av denna hobby annars känner suget att klippa och pyssla med papper.  Idag hoppas jag, Maria/miamaria, att jag ska kunna inspirera er lite till.

För nån vecka sen var jag på biblioteket med mina flickor. Vi var där för att titta på teater och passerade då hobbyavdelningen där den här boken stod framme…

…den fick följa med mig hem.  Och gissa om jag är glad för det. Boken är fylld med tips och idéer. Många från grunden, sånt som ivarje fall jag glömmer bort att man kan göra. Verkligen en trevlig bok för både nybörjare och oss som hållit på ett tag.

Nu tänkte jag visa vad jag hittat på efter att ha bläddrat lite…

Här alla tillsammans… flaskkort , julkort 15 x 15 och ”Tre gubbar”.

Jag bara älskar dessa gubbar. Det blev kärlek vid första ögonkastet. Dom är utklippta efter en mall som finns med i boken. Jag har sen sytt runt och klistrat fast God Jul sigillet och dom ”små” pepparkakorna.

Den här granen blev också ett måste att prova på. Jag har sett varianter av den förr. Det här är en enkel variant. Bara att klippa ut ca 6 st granar, sy i mitten och sen vika till. Mall finns med i boken. Sigillet med God Jul är gjort med limpistol.

Jag passade på att göra ett flaskkort i samma stil. Med stämpeln ”Till och Från” så blir det perfekt som gåva på t.ex en flaska glögg.

Om du blir sugen på att titta i boken så kan du låna den på biblioteket eller kanske önska dig den av tomten. Jag rekomenderar verkligen en liten titt.

Pyssla lugnt och njut av denna underbara  tid som kommer. Det ska jag göra!!

13 kommentarer

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Scrapptorget

13 responses to “Julkorts inspiration…

  1. Fina kort! Den där boken skulle jag också vilja ha! Tack för tipset.

  2. Tjusigt!
    Jag har den boken i min bokhylla, men det var evigheter sedan jag kollade i den. Efter att ha sett dina fina alster ska jag absolut plocka fram den!!

  3. Läckert – gillar särksilt kortet med granen! Kul med ny inspiration🙂

  4. pepparkaksgubbarna var ju klockrena och granen blev ju jätte bra😀
    Måste verkligen provas, var lite less på julpyssel där ett tag men nu har jag börjat komma igång igen så då kan man ju passa på att pröva dom där ^^

  5. Vilket bra tips. Måste kika efter den boken. Och de tre olika slags korten är helt enkelt underbara! Härligt med lite 3D effekt :o)

    Ha det bäst!

  6. Åhh, vilka fina alster! Pepparkaksgubbarna gillar jag🙂

  7. Jessica Juselius

    ÅÅÅ pepparkaksgubbarna var ju bara så söta och roliga. Kul idé!

  8. Ali

    Vilka söta pepparkaksgubbar! Man borde väl kunna använda ett kakmått som mall..?

  9. Eva

    Supersnyggt, granen är så läcker. Måste testas.
    Kram

  10. Ahh…så läckert!…och självklart, när man tänker efter.
    Att göra pappersgubbar hör ju julen till och att ta steget ut och göra kort på det viset är ju såå perfekt!

  11. Åhhh så vackra saker!! Granen är ju helt ljuvlig!! Vilket jobb!😀

Kommentera

