Lucka 7 – en Tim Holtz inspirerad Tag

Tiingeliing!!

Min Cyllan-stil är ingen Tim Holtzstil direkt (ler) men förra året blev jag nyfiken på hans 12 Tags of Christmas  för jag ville veta varför alla var såå imponerade av den här mannens alster. Wow…! Jag tappa hakan och satt med stoora ögon och tittade igenom inläggen där han förklarade bit för bit hur han skapat sina Tags. Jag var sååld! Såå såld att jag det här året köpte på mig TH-stämplar och gjorde en egen julTag inspirerad av Tim Holtz 12 Tags of Christmas 2009

♥ ♥ ♥

Jag började med att embossa tomte ansiktet i svart, direkt på en färdigköpt Tag. Embossade dit ett par snöflingor i vitt men stämpeldynan måste ha varit för torr för pulvret flög bort när jag fönade därav de lite suddiga stjärnorna. Stämplade notorna med en vattenfast svart dyna såå att jag kunde färglägga tagen med distress, Tumbled Glass+ lite Fired Brick (röd) Duttade dit lite färg i tomtens ansikte Tattered Rose(ansiktsfärg) + Worn Lipstick(rosa) Stal TH:s idé med att sätta glitterlim (Sticklers) på järneks grenen, som dekorerar tomtens mössa, rakt av, använde färgerna X-mas red (röd) och Holly (grön)
God jul-stämpeln från Vilda Stamps har jag ocksåå embossat i svart. Dekorerade Tagen med en prickig rosett samt lite vita blingstenar.

♥ ♥ ♥

Har du inte redan gjort ett besök i Tim Holtz blogg tycker jag du ska ta en titt redan idag för killen kör årets 12 Tags of Christmas (började 1:e dec). Han är lika inspirerande i år kan jag lova😀
Kraaam C

17 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Julkalendern, Kort

17 responses to “Lucka 7 – en Tim Holtz inspirerad Tag

  1. Åhh…vilken underbar tag Cyllan!!! Måste nog titta in hos Tim jag oxå =)

    Kram maria/miamaria

  2. Fin tag – jag har inte heller kännt mig hemma i TH-stilen, men jag ska faktiskt ta och surfa in på hans blogg nu, så vi får se om jag också fastnar till slut…!🙂

  3. Jessica Juselius

    Jätte snygg! Ska genast kila vidare och kolla TH´s sida också…

  4. Jättefin tag!
    Gick en Tim Holtz-kurs för några veckor sedan och är helt såld, även om
    det känns väldigt ovant och nytt!🙂

  5. Åhhh så himla underbar vännen!! Älskar den där stilen å du har fått till det såååå läckert!!😀

    kraaaaaaaaam

  6. skitsnygg tag! gillar färgen!

  7. Jättesnygg tag!!!! Jag får kika in den där Tim Holtz som alla pratar om.

  8. åh så snyggt.. jag som älskar turkost😀

  9. Karin

    Sååå snygg! Ska genast spana in Tim Holtz! Tack för tipset!
    Karin

  10. Ali

    Jättefin tag! Så fiffigt att embossa tomteansiktet och få lite djup.

  11. Supersnyggt! Jodå jag kikar in på hans blogg, problemet är ju bara att man vill shoppa så mycket av hans saker :p

  12. Det är nånting jag har jätte svårt att göra, förstår inte hur man kan få något så litet så snyggt! Så jag ska definitivt kika på hans blogg🙂
    Det blev ju riktigt tjusigt, jag måste helt enkelt försöka mig på något liknande😀

  13. Vilken fin jultag!🙂

Kommentera

