.: Julinspiration med Scraplagret :.

Hej, hej…!

Idag är det min, Sophia´s, tur att få inspirera er. Jag har  haft förmånen att få scrappa med ett underbart månads-kit sponsrat av Scraplagret.

Paketet var fyllt av massor av fina dubbelsidigt mönstrade papper, cardstock och dekos. Ett mycket generöst tilltaget kit. Jag har jobbat på bra med det och skapat både en LO, alter och en del kort.

*****

Först ut blir ett lite otraditionellt julkort. Inte bara vad gäller färger, utan även valet av dekorationer .

Dessa fina blommor blev jag störtförälskad i…så pass att jag faktiskt hade lite svårt att komma till skott och använda dem på ett alster. Jag hann faktiskt göra en hel del alster innan jag vågade använda dem…  ;  )

*****

Ett försök till ett monokromatiskt julkort i stafflimodell. Dessa papper ifrån Pink Paisley är väl inte direkt avsedda för juliga alster, men jag tycker att de blev riktigt fina.

Julstjärnorna har jag gjort själv med hjälp av retroblomme-stansarna. Bara till att stansa ut och sen klippa ner bladen en del.

*****

En LO blev det oxå. Och det var länge sen jag gjorde en LO…   =  )

Bilden på ljuset tog jag i kyrkan förra Lucia. Det var så vackert när det stod där och spred lugn och värme, så jag kunde inte låta bli att ta en bild av det.

*****

För ett tag sen så såg jag någonstan på nätet, en tjej som hade gjort så söta och fina små påsar/askar. De var superenkla att göra och tog nästan ingen tid alls. De är inte så stora, utan passar nog perfekt till ett smycke eller kanske som bordsplacering med några chokladbitar inuti!

*****

Sen blev jag såå sugen på att testa den här vikningen som jag hade nyligen sett hos stampARTic. Det var en del pill och måttande, men tillslut hade jag fått till det. Och resultatet blev jag faktiskt rätt nöjd med!  =  )

Såhär ser den ut hopfälld och framifrån…

…och såhär ser den ut när man knyter upp bandet och börjar glänta lite på den…

…och fullt öppen så ser man den yta jag gjort iordning för att stämpla en hälsning. 

Det var ett mycket roligt kort att göra…kommer nog att göra ytterligare något sådant kort innan jul…

*****

Sist, men inte minst….ett julkort med egengjorda julstjärnor och massor av utstansade blad. Härligt när man kan göra sina egna matchande dekorationer som passar perfekt ihop med bakgrundspappret!

*****

Såå…det var vad jag har hunnit knåpa ihop hittills med det fina kitet. Vill passa på och tacka Scraplagret, för att jag fick chansen att få skapa med det här fina kitet.

En trevlig andra advent !….passar jag på att önska er alla. Hoppas ni får en underbar helg med mycket lussebullar, pepparkakor och varm glögg.

 

KRAM!   /  Sophia

12 kommentarer

Filed under Alter, Julinspiration, Julkalendern, Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Scraplagret

12 responses to “.: Julinspiration med Scraplagret :.

  1. Gillade LO med ljuset. Vilken läcker kortvikning ska genast ta mig till stampARTic och leta reda på mallen. Blev sugen på att prova!

  2. Men shit vad fina saker du har gjort😀 Förstår inte hur vissa kan ha sån fantasi! Tur du har som får arbeta med ett sånt kit ^^
    Men som sagt, riktigt snygga kort, LOs, påsar, allt ^^

    Kram!

  3. Jessica Juselius

    Wow, älskade det vita kortet med egna julstjärnor!

  4. Verkligen helt enormt fina grejjer!
    Om du hittar tutorials till de söta små påsarna
    skulle jag bli glad – verkar väldigt användbart
    så här i jultider…:-)
    Kram
    //Cattie

    • Hej Cattie!
      Jag skall försöka att hitta den sidan, alternativt att göra en egen tutorial och lägga ut på min blogg. Kika in om ett par dagar där…
      Kram!

  5. wow….så mye flott du har laget :o)
    Her var det jo noe for enhver smak.
    Takk for inspirasjon ! :o)
    God helg !

  6. Wooha vad mycket fint!! Gillar kortet med stansade kanter och rolig vikning massor!🙂 Tusen tack ♥

  7. roolz

    såå mkt fint.. =) oj, oj oj.. den där vikningen var riktigt fräsig asså.. =)

  8. Suss

    Hejsan! Så fina saker du gjort igen! Imponerad!!!!
    Kram från Suss

  9. WOW!!! vilka fina alster! Särskilt den med specialvikningen! Jag är så svag för olika vikningar! Den vill jag testa! :))

Kommentera

