Lucka 3 – Minialbum


Hej!

Idag tänkte jag, Lilla07an, visa er ett minialbum jag dekorerat. Jag hade turen att vinna albumet i en utlottning och då tänkte jag att det är bäst göra det direkt så det inte blir liggande i nåt hörn. Albumet består av 2 stjärnor och 2 granar i olika storlekar. Jag klädde in sidorna i papper ur Basic Greys julserie Jovial och dekorerade med några stickers och halvpärlor.


Julen 2009 blev min titel. Jag har fortfarande mycket kvar att scrappa om från förra julen och att få det här albumet gjort som en del av minnena från förra julen känns jättebra. Kul för barnen att titta i sen.

Lite text på första uppslaget som en liten inledning. Förra julen var första julen som 2-barnsfamilj. Den här julen blir vi 3-barnsfamilj. Tänk så fort det kan gå ibland🙂

Fotona är utskrivna  i visitkortsstorlek och ändå känns dem lite stora. Här gäller det verkligen å begränsa sig. Svårt men lite roligt också. Alla foton har jag kladdat lite vit akrylfärg runt för ett lite vintrigt utseende. Vissa av albumsidorna har också fått sig lite akrylfärg på kanterna🙂

Bakom flera av fotona har jag stuckit in små tags med lite journaling på. Jag tycker det är viktigt att skriva till bilderna för vem kommer ihåg vad vi gjorde just den julen om 3-4 år?

Brukar ni göra minialbum?  Lägg gärna en kommentar så vi får se🙂

Trevlig adventshelg på er!
Kram /M

11 kommentarer

Filed under Alter, Julkalendern, Lilla07an/Maria

11 responses to “Lucka 3 – Minialbum

  1. Superfint!
    Själv har jag inte vågat att göra LO’s för jag tycker formatet är så STORT – kanske är minialbum precis det jag ska börja med?
    Fast allra först får jag lära mig att ta skapliga bilder…:-///

  2. Nej, inga minialbum för min del, men jag dekorerar ibland kort med foton, så jag känner till det där med att behöva begränsa sig och använda små bilder…! Knepigt ibland, men oftast väldigt fint i slutändan, precis som ditt minialbum!🙂

  3. Yoli

    woooooooow så himla läckert vännen!! Vilket sött album och du har klätt det så läckert!!😀 Verkligen julstämning!

    Kraaaaaaam

  4. Supersnyggt…Kul med olika former i ett och samma album.
    Jag har själv knåpat ihop två minialbum och båda finna i min blogg. Det ena minialbumet har jag ännu inte skrivit i, eftersom jag gjorde det på scrapkryssningen och sen jag kom hem har jag lagt min tid på att scrappa annat.

  5. vad gulligt det var!

  6. Jessica Juselius

    Jag har gjort dragspels album en gång och det var kul. Minialbum är kul att ge bort tycker jag. Kram

  7. Eva

    Guuuuuuu va läckert! Så snyggt!

  8. Passande tema både på papper och foton! Ditt album blev jättesnyggt!!!

    Önskar jag hade mer tid att… Borde sluta kolla på massa bloggar kanske…

    La Vikinga / Charlotta

  9. Har inte provat gjort minialbum men jag ska göra ett till min sambo nu, han fyller år i januari och jag har köpt biljetter till en konsert som han hemskt gärna vill se så jag tänkte presentera presenten via ett minialbum ;D
    Jätte fint album ^^ hoppas jag kommer ha lite bra fantasi ;P
    Kram

  10. Jättefint! Gillar minialbum och det här tycker jag var jättefint. Snyggt med olika former på ”bladen”.

  11. Så fint! Jag har svårt att få tillsådana album själv men tycker att andras är jättefina :;)

Kommentera

