:. En shabby chic jul :.

Hejsan!

Brrr…Idag är det riktigt bistert ute. Snön har yrt ner hela natten och det känns riktigt urrigt. Hoppas att ni slipper vara ute på vägarna och halka omkring….

Idag skall jag visa er några alster som jag har skapat med produkter ifrån Madeleines design.

Det är en shop med de mest underbara kort, tavlor och tags i vintage och shabby chic.

Vill man bara ha något enstaka kort så kan man köpa dessa färdiga och om man vill ha många kort eller tags, så har hon gjort det väldigt enkelt för en. Då kan man köpa dessa på en cd-skiva och skriva ut valfritt antal närhelst man behöver.( Självklart är detta enbart för sitt eget personliga bruk…! )

Nåväl…nu är ni nog nyfikna på vad det är jag har skapat. Först ut blir en altrad konservburk. Den är tänkt att användas som en kruka till en av julens många hyacinter. Här har jag bäddat om blomman med lite mossa.

Burken har jag klätt med bl a ett vackert notarks-papper som jag skrev ut på lite tunnare albumblad. Pappret har jag chalkat med fluid chalk i färgerna ”Creamy Brown”, ”Chestnut Roan” och ”Dark Brown”.  Lite rufft ville jag ha det, så jag distressade kanterna med min edge scraper. Jag har sen dekorerat med korsettsnörning, spets, ljuva minirosor och blad , hattnålar samt en vacker tag ifrån Madeleine.

Här ser ni en bättre bild på den vackra vintage-tag´en. Visst är den helt underbar!

Inget vintage eller shabby chic-alster är riktigt komplett utan minst en hattnål, eller hur…?!   ;  )

Jag tycker det är så läckert med korsettsnörningar och i detta papper blev det en fullträff!

*****

Nästa alster är en godisstrut som jag gjorde av notpappret. Den har jag dekorerat med en vit fjäder, några blommor och blad, lite bling samt en kant av spets. Kan tala om att den blev en hit bland mina småtjejer….romantisk..OCH fylld med godis!  =  )

*****

Sist, men inte minst, så gjorde jag ett kort oxå. Bara för att det var så kul…   =  )

Jag har rivit och chalkat massor för att få papprena att se extra gamla och slitna ut.

Jaa…det var väl allt jag hade att bjuda på idag…..eller nästan!

Faktum är att Madeleine har varit så snäll att hon har lovat att sponsra med ett kit till en lycklig vinnare.

Hur du gör för att kunna vinna…? Plätt-lätt..!   =  )

Det enda du behöver göra är, att lämna en kommentar under det här inlägget, så är du med i dragningen. Senast fredag 23.59, efter det drar jag en vinnare , som kommer att presenteras på söndag

 

Och med de orden tackar jag för mig….vi ses snart igen!

KRAM!.

19 kommentarer

Filed under Digital scrap, Julinspiration, Kurrebo / Sophia

19 responses to “:. En shabby chic jul :.

  1. Sara

    Så härligt juligt och fint! Gillar framförallt krukan till hyacinten! =)

  2. Vilka fina alster du har gjort!

    Jag vill såklart vara med på utlottningen.

    Jag har gjort ett till julkort av vinsten från er:
    http://zirosscrap.blogg.se/2010/november/julkort-efter-pojjos-skiss.html

  3. ”krukan” är helt underbar! Romantik så det visslar om det. Underbara projekt!
    xMarie

  4. Carina

    Men åh vad fint du har gjort, Sophia! Hur fint som helst! Inspirerande!

  5. Vilka underbara saker du gjort!❤

    Och klart att man vill vara med i utlottning … inte för att jag brukar ha tur, men någon gång skall ju vara den första😉

  6. Ruskigt snyggt säger jag som inte gillar julen =)

    Önskar er alla en trevlig 1.a advent
    Kram//Y

  7. Pandora

    En sån utlottning vill väl ingen missa, åtminstone inte jag…
    Tack också för all inspiration som finns på sidan!

  8. Sååå fint! Det får nog bli att spara några konservburkar och plantera lite inför julen!

  9. Hej!

    Vilka otroligt fina saker du gör. Gillar värkligen tagsen.

    Och jag är gärna med i utlottningen.

    Kram

  10. Underbart! Du gör så fina grejer!
    Självklart vill jag vara med o försöka vinna…
    Glad advent!

  11. Wanel

    Åh vad snyggt! Både det ni gjort och materialet! Hoppas på tur!

  12. Kan bara säga: SUPERFINT!

  13. Krukan du gjort var fantastiskt fin och en bra idé som gå-bort-blomma. Kan väl säga GOD JUL redan nu.

  14. Ali

    Vilka fina och stämningsfulla alster! Gillar speciellt krukan!

  15. roolz

    helt underbara.. och sååå fina motiv.. =)

  16. (ej med i utlottning)

    Åhhh så mycket vackert vännen!! Ja, vilka helt bedårande alster…😀

    Kraaaaaaaam

  17. Underbar kruka och så fint att allt går i samma stil. Gillar verkligen de söta tagsen🙂

    Håller tummarna…
    Scrapkram från Jenny en Kaffesugen Scrappare🙂

  18. Vad mycket härlig julinspiration jag får från er!
    Tusen tack.

    Självklart vill jag vara med i utlottningen.

  19. Petra

    Hejsan, jadu Sofia. jättefina projekt och självklart skulle jag också vilja vara med i utlottningen.

Kommentera

