Julklappstips: Ett altrat nyckelskåp…

Bild

Ja, då var det då dags för mig (roolz) att inspirera lite här igen och idag blir det ett snabbt inlägg med ett av mina loppisfynd, nämligen det här nyckelskåpet (bilden är tagen precis efter jag börjat måla):

Och efter lite (mer) målande, slipande och fastsättande av papper, såg den ut så här:

 

 

Jag valde att hålla skåpet förhållandevis avskalat och utan dekorationer, men det går ju såklart alldeles utmärkt att ösa på med dekos med, om man vill det..  ;)  skåpet är målat med vit och brun acrylfärg, i flera olika lager, tills rätt effekt uppnåddes. Sen har jag valt att sätta fast papper på dörren och insidan av skåpet, som enda egentliga utsmyckning. Krokarna till nycklarna tog jag bort innan jag satte fast papperet och skruvade tillbaka dem efteråt. Jag har också klar-lackat ovanpå papperen, för att skydda dem lite extra.

***

Det här är då ett exempel på hur man kan altra loppisfynd, på ett snabbt, billigt och ganska enkelt sätt. Jag tror också att det vore en uppskattad gåva till nån som har allt, så det är ett litet julklappstips ifrån mig..

//Roolz

Bild

7 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Roolz, Tips och idéer

7 responses to “Julklappstips: Ett altrat nyckelskåp…

  1. Så snyggt det blev & vilken bra idé!!
    Och jag behöver inte ens springa på loppis.
    Jag har redan ett fult nyckelskåp här hemma som skulle behöva piggas upp😀
    Tack för tipset!

  2. Åhhh så himla läckert vännen!! Snacka om upplyft för skåpet!!😀 Najs ställa för mycklarna att bo på också!! Ska också försöka göra ett tror jag… mina nycklar behöver också ha nånstans att bo!!😛

  3. roolz

    tack.. =) ja, visst är det skönt när man kan göra om saker på ett enkelt sätt..

  4. Lääckert!! Och såå mycket mer Roolz nu när du piffat upp det….fast om jag skulle fått tag i det skåpet hade korna fått stanna kvar för de är mer min stil…bus-tokigt😀

    Kraaam C

  5. Så vackert det blev! Man kan ju inte tro att det är samma skåp som du köpte!

  6. Vilket ursnyggt nyckelskåp det blev!🙂

Kommentera

