Ett julkort

Jag , Ulrika är ju ingen stor kortlagare men några julkort till min familj och vänner i Sverige ska jag nu få till!  Här är ett enkelt julkort som jag har gjort men ännu inte helt bestämt vem som ska få det.

Utee var en sån sak som jag tyckte verkade kul men som bara blev stående i skåpet i ca 1 år men nu har jag fått helt dilla på den här produkten! Jag har embossat hela motivet på framsidan med utee flera gånger och sedan lagt den in i frysen för att den ska spricka lite.

För att det inte ska bli fula kanter på den andra sidan så syr jag i pappret innan jag klistrar det fast. Jag hittade några små klädnypor i en matbutik i somras som var helt perfekta att använda som stängningsmekanism på kortet.

 

Jag tycker det är lite svårt att dekorera insidan fint men här har jag använt en plast-doilie för att skapa lite liv men inte göra kortet omöjligt att stänga.

 

3 kommentarer

Filed under Julinspiration, Scrapptorget, UlrikaT

3 responses to “Ett julkort

  1. Eva

    Jättesnyggt, måste prova med att lägga i frysen och få sprickorna det blir så snyggt.
    Kram

  2. Jag gillar ditt enkla men ändå så arbetade julkort. Så lääckert med den krackelerande Uteen
    Kraaam C

  3. Uuuunderbart kort… Åhhh jag älskar Utee… mumsigt å skojjigt!!😀 hihi

    Kraaaaaaaaaam

Kommentera

