Julskiss med inspiration…

Hej hej mina vänner…

I dag tänkte jag bjuda er på en liten julig resa från skiss till kort x2. Jag har nämligen skapat en skiss till alla er stressade julkortsmakare att utgå ifrån och med den också skapat två olika tolkningar som ni kan inspireras av. Det blir ett kort i blått och ett kort i rött…

Här har ni skissen:

Å denna skiss får ni såklart skapa utifrån så mycket ni bara vill. Den är både enkel, stilren men ger stora möjligheter att utveckla precis så som man själv vill.

Här är första kortet:

Ett ljuvligt kort med röda detaljer. Flickan är färglagd med distresser på aqvarell-papper. Något som en god vän precis visade mig och fick mig att återgå till med stor förtjusning. Visst blir det bara för snyggt och levande med distresserna.

Distresser + Aquarell-papper=Sant.

***

Nästa kort går i blå toner… å röda mé såklart!

Även detta kortet fick ha en söt liten hÄngel som prydnad. Tanken med detta kort är att ha min önskelista inuti kortet och breven till tomten ser ni skymta fram också…😛 Så passande tyckte jag.

Till Jultomten… eller är det min Sambo tro?

Tagen drar man upp å på den står både mina önskningar såsom min lilla julhälsning… eller ja, den kommer iaf att hamna där så småningom, måste ju först klura ut vad jag önskar mig av tomte-sambon först…😛

Hoppas att ni gillar skissen och inspirationen… Skapa på tjejer… å länka gärna om ni hittat på nåt utifrån skissen – det är alltid lika trevligt att se vad ni hittar på för nåt där hemma…

***

Det var allt från mig idag!

Kraaaaaaaaaaamar//

7 kommentarer

Filed under Julinspiration, Kort, Skisser, Yoli Design

7 responses to “Julskiss med inspiration…

  1. Helt uunderbara julkort!
    (jag är redan klar med årets skörd av julkort men kanske nästa år får jag ta till din skiss när fantasin tryter som den gör när man kommer till slutet av listan…hihii)
    Kraaam C

  2. Vilka kort!
    Jätte fina!
    KRAM SUSY

  3. Eva

    Den här skissen kommer jag använda nu på bumsen, är ju inte klar med julkorten ännu….. dina kort är jättefina och jag gillar speciellt det blå, din färgläggning är ju grym.
    Kram

  4. suuupersnygg färgläggning! MUMS!

  5. Superläckra kort och skiss – ska nog ta å tolka den tror jag…😉
    Kram

  6. Pingback: mariasmix.se – Julkort V

  7. Pingback: Julkortsinspiration… « Eviebee's Blog

Kommentera

