Teamets tolkningar – Månadstävling november

Hej!

Hoppas ni har en trevlig helg ute i stugorna. Idag är det söndag och vi i teamet vill inspirera er att delta i vår månadstävling som handlar om doodling. Läs mer om tävlingen HÄR.

Så ta chansen och doodla till dig en fin vinst sponsrad av MiMa´s Scrapbooking.

Teamets tolkningar av tävlingen ser ut så här:

Lilla07an/Maria:
Jag doodlar nästan aldrig. Mest för att jag anser att jag är helt värdelös på det. Men så satt jag i soffan en kväll å tänkte lite på Pia, doodling och tävlingen. Tog fram ett vitt cardstock, mina pro markers och började skissa. Eftersom jag inte direkt är rädd att göra bort mig så ska jag visa er vad det blev *s*.

Ungarnas godispåse stod framför mig på bordet och med hjälp av inspirationen från den så blev det så här till slut.

Och vet ni? Da Vinci målade inte Mona Lisa som sin första tavla. Så kladda på ute i stugorna, för det är roligt, jag lovar🙂

***

Loreleii:

Att doodla är inte min specialitet direkt. Men vad vore livet utan utamningar! Det är ju så man vidgar sina vyer. Bara för att testa så tog jag fram pennorna och gav mig på ett av mina favoritfoton på dottern. Åh så vi tajatade om att hon INTE fick leka med sladdvindan. Och när vi väl trodde att förmaningarna hade fastnat så hittade jag henne i hallen med den i alla fall. Jag satt länge och funderade med fotot i ena handen och pennan i den andra på vad jag skulle kunna doodla till kortet då min mamma (ja, hon var i luren, fastkilad mot axeln) kläcker ur sig ”men rita en sladd!”. Sagt och gjort, det fick bli en sladd. Passade på att mista lite med hemmagjord orange mist också.

Så! Nu är jag nyfiken på hur ERA doodlade LO’s ser ut!🙂

                                                                        ***

Miamaria:

Det här är spännande tycker jag. Doodla är inget jag provat på förut och jag  kände inför den här utmaningen att jag inte riktigt hade tid. Men idag när jag kikade runt inför kommande inlägg och såg vad de andra flickorna hade gjort kunde jag inte låta bli. Jag är så imponerad av vad mina kollegor trollat fram. Supersnyggt flickor!!   Min layout blev en snabbscrappad Lo och inget avancerat alls. Men gissa om det var pirrigt att låta pennan styra. Jag har sprayat med hemmagjort mist och sen ritat enkla rankor med blad.

Det känns ju inte helt omöjligt att det här händer igen, doodlande alltså. Jag rekomenderar verkligen att prova. Lycka till!!

                                                                            ***

Ja, glöm nu inte att skicka in er egen doodlade LO innan den 24/11 kl. 23:59 till piastavling[@]gmail.com (ta bort klammrarna runt @)
Chansen finns att just du vinner ett fint pris ifrån Mima´s Scrapbooking.

3 kommentarer

Filed under Layouter, Lilla07an/Maria, Loreleii, Månadstävling, Teamets tolkningar

3 responses to “Teamets tolkningar – Månadstävling november

  1. Vilka härliga layouter ni har gjort! Helt imponerande vilken fantasi ni har!

  2. Eva

    Helt grymma Lo´s, dreglar framför skärmen så snygga.
    Kram

  3. Wow vilka LO:s ni fått till tjejer… jag får nog ta och testa det här med doodling tror jag

    Kraaam C

Kommentera

