.: Farsdags-kort i dubbel upplaga :.

Hejsan allesammans. Hoppas att ni har det bra även fast vi har ett smärre snö-kaos i vårt avlånga land.

Nu var det länge sen jag, Sophia, var med här och inspirerade er med alster. Men idag är det alltså dags igen!   ;  )

Jag tänker bjuda er på två stycken fars-dagkort. Och det är väl egentligen det enda de har gemensamt…att de är tänkta till fars dag alltså. För annars så är de lika olika som natt och dag, haha. Men nu skall jag inte svamla runt mer, utan istället visa er vad jag knåpat ihop.

******

Det första kortet är tänkt att barnen skall få ge till sin far. Jag har med flit valt att hålla kortet rätt rent och stramt. Bara ett enkelt band som lättar upp lite.

 Här har jag använt en digi-stämpel som jag skrivit ut med laserskrivare och sen färglagt med distressdynor och vattenpensel. Tycker att den stämpeln är såå söt!

Har ni provat att använda er av digi-stämplar..? Om inte, så kan jag varmt rekommendera er att prova. Det finns så många fina digistämplar runtom på nätet…och en hel del är även gratis att ladda hem och använda för privat bruk, sk freebies. De här söta elefanterna är ett sånt exempel.

 

*******

Nästa kort skall jag ge till min egna pappa ihop med en liten present… men den är hemlig ännu så länge. Jag vill ju inte förstöra överrraskningen helt   ;  ) Men om ni kikar på texten på kortet , så kanske ni kan få en liten idé om vad det är för något…

Här har jag lekt friskt med wellpapp, distresser, embossing och Glimmer Glam, en ny färg ifrån Tattered Angels som är otroligt pigmentrik och fäster bra på de flesta underlag… inklusive embossade ytor!

Jag har stansat ut blommorna och fågelburen ur vanlig brun wellpapp och själva fågeln ur vit wellpapp.

Blommorna har jag embossat med guldfärgat chunky embossingpulver. En del gick jag över både en och två gånger för att få mycket effekt. Avslutade med att pensla på lite turkos Glimmer Glam . Visst blev det läckert?!

Fågeln är embossad med clear UTEE och ser härligt glansig ut. Efteråt dabbade jag på lite turkos Glimmer Glam lite här och var… bara för att få lite mer liv och effekt på fågeln. Jag blev glatt överraskad när jag märkte att färgen fäste så bra som den gjorde. Den här färgen är dock snabbtorkande och det kan vara svårt att få bort …såå ett underlägg är varmt att rekommendera.

*******

Det var allt jag hade att bjuda på den här gången.

Hoppas att ni passar på att njuta av det ”scrapp-vänliga” snövädret. Det skall iallafall jag göra! Massor av julkort att fixa och några julklappar har jag oxå på lut…

KRAM!  Sophia

 

1 kommentar

Filed under Digital scrap, Fars Dag, Kort, Kurrebo / Sophia

One response to “.: Farsdags-kort i dubbel upplaga :.

  1. guuu så snygga kort, stämpeln med de små elefanterna är supersöt
    kraaaaaaaaam

Kommentera

