Fars dagskort!

På söndag är det att hylla alla pappor igen då det är Fars Dag (14/11). Jag, Nenne, ville göra ett kort i lite manligare stil men jag har så lite riktigt grabbiga papper eller dekorationer men så kom jag på att Graphic45’s Steampunk debutante har lite dovare färger och lite kugghjul och klockor – det funkar alldeles utmärkt till en motortokig man, eller vad tror ni?!

Jag valde att göra ett så kallat Joy fold card, hos splitcoaststampers.com hittade jag en bra beskrivning på hur man gör. Mitt kort ser lite annorlunda ut och jag valde att stänga mitt kort med en sådan där liten manick som säkert har ett superbra namn på svenska men som jag inte känner till utan jag kallar den för phototurner! Så här ser det ut när man öppnar det:

Hur firar ni Fars dag, får pappa extra uppvaktning? Min man ska iallafall få sin favoriträtt: Köttfärslimpa!

 

3 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Nenne

3 responses to “Fars dagskort!

  1. Eva

    Svårt att göra manliga kort, men detta var kanonsnyggt

  2. Läckert! Gillade verkligen dina färgkombos.

Kommentera

