Pia gör Julalster med PionDesigns papper

Jag har fått den äran att scrappa med de HELT underbara julpapprena från Pion Design som heter ” Väntan på Tomten”. Det är dubbelsidiga papper med gammaldags vintage stil och detta om något är ju en utmaning för mig.

Jag satt ganska länge och funderade på hur jag skulle få till det, men tillslut bestämde jag mig för att skriva ut de första bilderna i sepia för att matcha ännu mera. För den som är riktigt uppmärksam så kan jag erkänna att bilderna är från 2008. Jag tycker det här med julbilder är ganska svårt att scrappa.

Jag har  rivit en del och sett till att chalka kanterna med Tim Holtz distress ink pad ”Walnut Stain” för att murra till det ännu mera. Har även använt mig av en vit penna för att doodla swirlsen i kanterna. Låset är ett gammalt lås som min svärfar skruvat loss från sin gamla byrå. Han tyckte att jag skulle få låsen! Vad glad man blir för genuint gamla saker som får en ny användning. Chipboardbokstäverna har jag glittrat med stickles ”Cinnamon”.

På nästa lo använde jag en bild då vi satt och väntade på tomten. Jag  blev stormförtjust i de små frimärkena som finns på pappret ”Stjärnhimmel” i Pion Desings kollektion och här har jag försökt att få med så många som möjligt av frimärkena på layouten.

Rivna och chalkade kanter är ett tema som genomsyrar båda layouterna. Här har jag chalkat med ”Peeled Paint”  (det gröna) och ”Old paper” (det ljus beiga). Jag har också stämplat med en snöflinga i svart.

Titelbokstäverna är grungeboard som jag distressat med ”Walnut Stain” från Tim H0ltz, sen har jag även lackat dom med ”glossy accents” från Ranger för att få den blanka ytan på dem.

Med en del av spillet, som blir när man scrappar, gjorde jag några criss cross kort.

Jag har inkat och doodlat en del och även stämplat och embossat. Jag hoppas att ni känner att det vore kul att plocka fram era julbilder och göra era alster i vintage stil, för det passar verkligen med dessa underbara papper från www.piondesign.se

Jag vill tacka för mig för den här gången!

3 kommentarer

Filed under Julinspiration, Layouter, Pia, Pion Design

3 responses to “Pia gör Julalster med PionDesigns papper

  1. Så snygga layouter, du gör verkligen papperen rättvisa! De små crisscrosskorten var också helt underbara!

  2. Superfina LOs, även om du verkar tycka att det är svårt att skapa vintage så gör du det väldigt bra!! Massa fina detaljer att kika på!!!

    Ha det så bra!
    Kram
    Linda

  3. Åhhh vilka underbara alster du gjort vännen!!😀 Älskar LO:erna som bara är föööör läckra alltså!!😀

    Kraaaaaaaam

Kommentera

