Loppisfynd + scrap = En ny tavla…

Bild

Ja, då var det då dags för mig (roolz) att inspirera lite här igen och idag blir det ett altrat loppisfynd. Jag var nämligen på loppis för ett tag sen och hittade den här metall-tallriken, som jag bestämde mig för att göra om.

Och efter lite målande, slipande och dekorerande såg den ut så här:

 

 

Jag började med att skära ut en lagom stor cirkel och fästa i mitten av tallriken, sen målade jag kanterna med gesso, lät det torka och målade (fläckvis) över med brun acrylfärg. Sotade lite med distress ”walnut stain” och la på transparent krackeleringslack. Det luddiga materialet som sitter i nedre högra hörnet är ett par sönderrivna vita strumpbyxor (också de loppisfynd), som även det är nerkletat med lite färg. Längst ut i kanten på tallriken har jag lagt lite stickles och runt papperet halvpärlor av pearlmaker. Den fina ljuskronan är en chipboard ifrån dusty attic, som är infärgad med distress ”walnut stain”. Ljusen på ljuskronan gjorde jag enkelt med två lager av liquid pearls. Sen la jag till en liten titel och en fjäril för den sista touchen.

***

Så ett av mina bästa tips är att kika runt på loppisar efter roliga saker att altra. Man kan åstadkomma ganska mycket med lite färg och scrapgrejor, så låt er inte begränsas av sakers ursprungliga uttryck, de kan lätt förändras..🙂

//Roolz

Bild

5 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Roolz, Tips och idéer

5 responses to “Loppisfynd + scrap = En ny tavla…

  1. Klart mycket snyggare efter än före🙂

  2. WOW! Va läckert! Kul idé – inspirerande gumman!

  3. Åhhh det är nog nåt av det coolaste jag sett på länge!! Snacka om fynd… å snacka om mästerverk!!😀

    Kraaaaaaaaaam

Kommentera

