Pumpkin patch

I 2008 var jag (ulrika) och min lilla familj i USA under oktober månad. Dumt nog så tog vi hemresan 31 oktober men sån är det när man aldrig brukar fira halloween. Men vi lyckades att fara på en pumpkin patch vilket var en helt fantastisk upplevelse! Man skulle väl kunna säga att en pumpkin patch( i varje fall den vi var på)  är som en gammeldags höst firing med (självklart) massor med pumpor, gamla karuseller, spöktåg, majslabyrint (cornmaze), traditionell mat och ett litet zoo.

 

För första gången så har jag scrappat en dubbel layout, jag har alltid tyckt att det är för mycket arbete att tilpassa allt så det ser ut som en helhet. Men jag har så enormt med bilder som jag vill ha med om jag ska beskriva den här dagen så för att få med lite flera valde jag att göra en dubbel.

Den gamla regeln om att rosa och orange inte passar ihop tycker jag är helt fel så här blandar jag massor av färger för att göra en riktigt glad layout!

Vi var  på Schnepf farms pumpkin patch utanför Phoenix i Arizona. Det var ganska så varmt när vi var där, 38 grader, så det var en ganska så svettig upplevelse men helt klart värt det.

Egentligen så brukar jag inte köpa 2 av samma papper men gjorde visst ett misstag när jag beställde sist och det var ju tur för annars så hade det varit svårt att få till den här dubbla layouten. Den bruna stripan under fotona är washi tape som är en rolig produkt att scrappa med.

Jag har inte haft så mycket journaling med men jag har scrappat om den här dagen tidigare och då hade jag fokus på journaling.

För att få fram att det är höst har jag dekorerat ganska så mycket med löv för man kan bli ganska så lurad av bilderna och tro att det är sommar.

 Istället för att skriva ut hela ordet så har jag använt en stor pumpa ur ett urklipspapper så man får använda sin fantasi lite för att läsa titeln som är: Pumpkin patch. När man gör en sån titel där man använder en figur så spar man ju massor med bokstäver!🙂

Det var allt från mig den här gången!🙂

Kram/Ulrika

 

2 kommentarer

Filed under Layouter, Scrapptorget, UlrikaT

2 responses to “Pumpkin patch

  1. wow wow wow såååå läcker LO och härligt att få se en dubbel också!! Underbara detaljer som pumpan å fågelskrämman… så detaljrikt!!😀 Härliga färger också!!😀

    Kraaaaaaaaam

Kommentera

