Ett tackkort…

 

Hej, miamaria här. Idag är det jag som har äran att inspirera. Eftersom halloween närmar sig med stormsteg tänkte jag visa upp ett tackkort jag gjort med just det temat.

Jag har under en tid nu fastat i att göra kort med ”stair step” vikning eller dragspelskort kanske man ska kalla dom. Det har blivit ett sånt även denna gång. Det finns mängder av beskrivningar och tutorials där ute så det kändes lite onödigt att visa ännu en här. Jag har tittat på hur Louise har gjort. Hon visar bilder med färdiga mått, superbra.

Här kommer mitt kort…

 

Kortet  är dekorerat med en magnoliastämpel som jag hittat i gömmorna och dammat av. Jag tycker att hon är så söt den här lilla häxan. Jag har färglagt med distresser och lagt till lite glitter på det oranga men det syns inte så bra här. Fladdermössen är utklippta från mönsterpappret, trädet är klippt på frihand. Ramen runt motivet är gjord med en Martha Stewert stans, jag bara älskar dessa stansar. Pumpan har jag också sett lite här och där men ingen riktig förklaring på hur man gör så en sådan kommer här…

Jag började med att skära ut tre ovaler med hjälp av min shapecutter från fiskars. Man kan använda spellbinders ovala die också eller bara klippa på fri hand.

Jag klippte också ut en lite grön kvist som ni ser här på bilden.  Använde mina distresser och chalkade kanterna.

Klistrade sen ihop delarna och la till lite glitter. Taraaaa!!!!  

Jag hoppas nu att jag bjudit på lite inspirartion inför halloween helgen. Själv så hoppas jag på massor med godis och mys. 

Kram maria

3 kommentarer

Filed under Halloween, Kort, Tutorial

3 responses to “Ett tackkort…

  1. MEN! sååå snyggt!!!! Färgerna är så läckra! Ramen runt stämpeln är superfräck!

  2. Vilket snyggt kort! Underbart och skrämmande dekorerat!🙂

  3. Lilla07an/Maria

    Jättefint Maria! Du är så duktig.
    Kram /M

Kommentera

