Nyfiken på… Hobbyhärvan

Hejsan!!!

Idag så ska vi hälsa på hos månadens sponsor Hobbyhärvan.

Ägare: Maria kallas oftast för Mia

Blogg: www.hobbyharvan.blogg.se

E-butik: http://hobbyharvan.se

 

Berätta lite om dig själv:

Jag heter Maria men kallas för det mesta för Mia och är ägare till Hobbyhärvan. Min familj består av man och tre barn, en kille och två tjejer. Vi bor i den den fina sommarstaden Västervik. Att jag skulle ha butik har jag vetat ända sedan jag var liten då  det liksom ligger i släkten. Att det just blev en hobbybutik var väl egentligen en slump, då jag öppnade som en kombinerad garn och hobbybutik. Jag öppnade butiken 6 november år 2000 och jag kan inte riktigt förstå att det redan är 10 år sedan men tiden går ju så fort när man har roligt. Naturligtvis kommer jag att fira detta så håll utkik. År 2005 började jag med stämplar och kortmaterial  då efterfrågan ökade och senare tillkom även scrapbooking material. Just nu håller jag på att sälja ut garnavdelningen då den kommer att försvinna. I mars i år öppnade jag min webb-butik och som man säger bättre sent än aldrig.

Några alster som Mia gjort:

Berätta något roligt som du tror vi inte vet om dig:

Att jag hatar löst glitter …hihi… kanske inte så bra när man har en hobbybutik.

 Berätta om din scrappstil/teknik och några favoritmärken som du har:

Jag vet inte riktigt om jag har någon speciell stil utan gör det som faller mig in just den dagen. Mina favorit märken och favoritsaker är just nu Graphic45, Melissa Frances, Papirdesign, blandade blommor och band,band och åter band.

Vilken typ av produkter och stil har du i din butik?

Det mesta av ”vanligt” hobbymaterial som tex. hobbyfärger, silkespapper, vaddkulor, pärlor mm. Jag har även en liten avdelning med presentartiklar. Produkterna brukar variera efter trender, just nu är det scrapbooking och kort material och stilen är väl mest vintage. Jag försöker att ha lite blandat så att det ska passa alla. Men i grund och botten har man ju bara sin egen smak att gå efter. Jag är även återförsäljare för Panduro och Hobby & Slöjddetaljer så det går jättebra att beställa allt som finns i deras kataloger genom Hobbyhärvan.

Någon storsäljare på din butik?

 Utan tvekan är det mina vintage papper från olika leverantörer. 

Här kommer lite bilder inifrån butiken……. alla är klickbara

                                                                                              

 

   

 

                                                                                                                    

Dina tankar kring ditt Dt-gäng?

Jag måste säga att jag är väldigt stolt över mitt designteam, alla har de sin egna stil. Ibland får de exakt likadana  dt-paket men resultaten blir så olika och det är spännande att se. Hur jag har valt… två av dem var  kunder till mig och jag visste  att de  var duktiga så jag frågade dem en dag och de tackade ja.  Min tredje Dt är ganska ny, hon började som gäst-dt och är suverän, så när jag frågade om hon ville tillhöra de fasta Dt-teamet så tackade hon ja.

Tack Mia för att vi fick lära känna dig och din butik lite närmare.

Lämna en kommentar

Filed under Hobbyhärvan, Nyfiken på..., Scrapptorget

Kommentera

