Roolz + Tant Scrappa = Höst

Ja, då var det dags för mig (Roolz) att inspirera lite här igen och idag är det alster gjorda med Tant Scrappa:s underbart höstiga Oktober-kit som står på schemat. Jag fick allt det här fina skickat till mig häromdagen och jag blev verkligen inspirerad av alla fina höstfärger i det välkomponerade kitet.

*** 

Först tänkte jag visa en LO som jag gjort med baksidorna på två papper. Jag kände att jag ville ha en lite mer avskalad LO, för att framhäva det fina fotot på min dotter och då passade de perfekt. Det fanns en utmaning med i paketet också, förutom alla fina saker, nämligen att göra något spännande med det vita bomullsbandet som medföljde. Jag har länge velat ha såna där fina veckade bomullsband, så när jag såg det här (oveckade) visste jag ju med en gång vad jag ville göra med det. Själva veckandet av bandet tog inte speciellt lång tid, men det var lite pilligt att sy fast vecken. Här ser man också den fina chipboard-grinden som fanns i paketet, som en lite sned fotomatta nästan. På blommorna har jag lagt lite smooch, för det fick jag ju också med i paketet..  :)  Den har jag även använt på några gamla halvpärlor som jag hade liggandes hemma och på fjärilen på nästa LO. Det är en ganska rolig färg som fäster på de flesta underlagen och den har en tunn och fin spets som är lätt att måla med. De små pappersbokstäverna är privata och också de upp-piffade med lite smooch i kanten.

***

Nästa LO är lite mer höstig och där har jag förstärkt mönstret på bakgrundspapperet med smooch. Jag har även skurit ut en cirkel ur papperet, dekorerat kanten med stämplarna (som också dom medföljde) och satt fast det vita bandet på baksidan av hålet. Fotot föreställer min sambos syster Jennifer, och är ett av mina absoluta favoritfoton på henne, titeln lyder därför helt sonika ”Jennifer”.

 

***

Sist ut är då ett enkelt litet höstigt gratulationskort. Det här fina papperet med äpplen på känns riktigt höstigt och mysigt. Flera av papperen i paketet har dessutom en lite lackad yta, som ger en lite extra lyxig känsla. Det här kortet gjordes efter en skiss, som också medföljde i paketet.

***

Allt detta var då sponsrat av Tant Scrappa, så jag vill passa på att säga ett stort tack för att jag fick chansen att skapa med detta.🙂

//Roolz

Bild

4 kommentarer

Filed under Kort, Layouter, Roolz, Tant Scrappa

4 responses to “Roolz + Tant Scrappa = Höst

  1. Åhhh, vilket läckert kit!!! Precis som du säger…superhärliga färger! Och superhärliga alster!!

    /Linda

  2. Eva

    Ååå så coolt att göra hål mitt i lo´n, det var jätte läckert. Måste läggas på minnet.
    Underbara papper i kitet och alstren likaså.
    Kram

  3. Underbart kit och underbara alster… Stendiggar LO:n i mitten… så snyggt alltså!!😀

    Kraaaaaaaam

Kommentera

