Teamets tolkningar – Oktober Månadstävling del 2

Hejsan!!!

Sista inlägget med inspirations alster för oktober månad kommar du att få njuta av idag. Det är alter som gäller så sätt igång och kika på de  härliga alstren…..

Månadens tävling är sponsrad av Hobbyhärvan. All info och regler för tävlingen hittar du HÄR.


Då sätter vi i gång…….

***

Hej!

Mitt första inspirationsbidrag i månadstävling blev att altra och oj va svårt att det var att hitta något här hemma. Ville ha något lite annorlunda. Men när jag skulle förbereda lunchen föll ögonen på en kylskåpsmagnet som vi haft i säkert 10 år. Gillar visserligen orginalet men vad gör man inte för att få scrappa en lördag! När man tittar lite närmare på magneten så sitter plasten över bilden ”löst”, dvs den är utskuren ur ramen och går att pilla bort! Perfekt! Bort med orginalbilden och dit med roligare saker.

En söt liten Tilda fick bli centerfigur på magneten. Färglagd med distresser och vattepensel på 300g akvarellpapper. Papperna bakom hittade jag bland mina spillbitar. Insåg när jag började montera ihop att det nog hade varit bättre med ett lite tunnar papper till Tilda, blev en aning tjockt under locket men det gick efter att ha finjusterat lite. Limmade fast ett av papperna utanpå i övre hörnan och dekorerade med diverse minirosor. Jag bara älskar 1cm rosorna just för att de är så små, det öppnar helt nya dörrar för någon som älskar blommor och dekorationer! Och om ni undrar hur jag fick fast dem😉 Vanligt Scotch Strong & Precise Glue, det kan jag inte leva utan, fäster på ALLT nästan. Lite stickles (star dust) och en stjärn-charm så har man genast en liten sötnos att hänga på kylen.

Lycka till med skapandet och jag ser fram emot vad ni alla hittar på!

KRAM!! //

***

Jag är verkligen ingen som brukar att altra men jag har liftat en flink norska som brukar att altra burkar. Här har jag använt en helt vanlig majsburk och gjort en liten presentburk av den!

Det som är ganska så viktigt är att använda en konservöppnare som inte lämnar skarpa kanter utan mera lyfter ut locket, om ni förstår vad jag menar!  Jag fick köpa mig en ny öppnare enbart för det här syftet!🙂

Här blev det väldigt fort mycket dekorerat även om man inte använde så stora saker.  Några prima blommor, band och en fjäril vunnit på en blogcandy så var det nästan färdigt.

Jag använde gesso på locket och sprayade med glimmermist- oriental poppy för att det inte skulle bli så vitt.  Så använder jag alltid min embossingpistol för att det ska torka snabbare (jag är alldeles för rastlös för att vänta).

Jag är som sagt ingen altrare men det här gav onekligen mersmak att prova på något nytt!

Nu ska det bli spännande att se vad ni alla kommer att hitta på i den här utmaningen! 🙂

***

Underbara eller vad sägs…….. mmmmmmmm. Då ni har några dagar till på er att skapa så väntar jag med spänning på att ni ska fylla inboxen med härliga alter.

Tills vi ses igen……….. önskar jag er en härlig vecka.

2 kommentarer

Filed under Loreleii, Månadstävling, Teamets tolkningar, UlrikaT

2 responses to “Teamets tolkningar – Oktober Månadstävling del 2

  1. Vilka underbara tolkningar å sååå sött med magneten. Dom blir verkligen trevligare när dom är scrappade… Underbar liten burk också… Det är så skojj att altra just konservburkar!!😀

    Kraaaaaaaam

  2. Eva

    Tack tjejer för era härliga inspirationsalster.
    Kram

Kommentera

