Mera roooooosa!

Ingen kan ju vid det här laget, ha missat att Scrapptorget uppmärksammar ”Rosa bandet”  nu i dagarna😉 Och rosa är en färg jag inte kan få nog av. Så även om vi nu har bloggat rosa band i flera omgångar så hoppas jag att ni står ut med ytterligare ett. För det kan inte nog sägas, det är en kampanj som behöver få vara i rampljuset. Jag tror att de flesta av oss har någon nära eller bekant som drabbats på ett eller annat sätt. Men även tunga ämnen kan få ett vackert slut, så kika ner nu så kommer ett väldigt rosa kort till en underbar kvinna i mitt liv, min mamma!🙂

 

I brist på ett äkta rosa band i rätt längd, fick det bli ett prickigt. Det riktiga sitter på jackan istället! Kortet är i 15*10 format, bandet hjälper till att hålla det stängt. Stämpeln är som ni ser en Magnolia färglagd med distresser på akvarellpapper. Den vita stora blomman var ganska intetsägande. För att få lite liv i den stämplade jag den med textstämpel och distressdyna (victorian velvet).

När man knyter upp rosetten öppnar sig kortet lite som ett dragspel. Jag vet att det finns ett bra namn på vikningen men just nu minns jag faktiskt inte vad det är. Vackra papper kan man väl aldrig få nog av? Dessa kommer från Prima (Ode of Joy) och Magnolia (pink quilt). Har färgat in kanterna med samma distressdyna som på blomman.

Det är ju faktiskt bärtider och jag tyckte att det behövdes något i korgen. Med lite distressstickles (fried brick) så får man lite känsla av lingon i korgen!

 För att få grattisstämpeln att ”poppa upp ” lite valde jag att embossa den med clear-pulver. Stämpeldynan är en distress så klart, walnut stain.

Och när jag gör kort så blir det ofta scrappat även på baksidan. Så här kommer den!🙂 Det var så söta små vita prickar i papperna att de fick gå igen i bandet, runt stämpeln på framsidan och på baksidan… Jag tycker att det skapar en fin helhet när det går igen på flera ställen på kortet.

Det var allt från mig idag! Har ni inte redan köpt ett rosa band, så hoppa nu i skorna och få det gjort!😉

4 kommentarer

Filed under Kort, Loreleii

4 responses to “Mera roooooosa!

  1. ÅÅHHHH vilket UNDERBART kort, så härligt med allt rosa, det kortet var ju bara SÅÅÅ FIIIIINT.

    KRAM
    Carina

  2. Helt ljuuuvligt kort…😀 Älskar vikningen, detaljerna o allt arbete du lagt ner på det!! Såååå vackert!!

    Kraaaaaaaam

  3. Ditt rosa kort är heelt uunderbart
    Kraaam C

  4. Eva

    Åååå helt underbart kort…… älskar rosa…
    krammmmm

Kommentera

